LotniczyTransport

Hongkong rozda turystom darmowe bilety lotnicze

Przed wybuchem pandemii Hongkong odwiedzało około 56 mln turystów rocznie. Międzynarodowy port lotniczy w Hongkongu był również jednym z najbardziej ruchliwych lotnisk na świecie, obsługując rocznie ponad 71 milionów pasażerów w 420 000 ruchach lotniczych. Teraz gdy Hongkong stopniowo otwiera się na nowo, rząd chce podjąć znaczące kroki w celu odzyskania turystów i rozda im darmowe bilety lotnicze.

Hongkong rozda darmowe bilety lotnicze

Choć wydaje się, że jest to stosunkowo szokująca inicjatywa ze strony Airport Authority Hongkong, to te darmowe bilety lotnicze zostały zakupione od linii lotniczych już dwa lata temu, gdy pandemia początkowo nawiedziła kraj. Wcześniej władze lotniska planowały, że darmowe bilety będą jednym ze skutecznych środków mających na celu ożywienie ruchu turystycznego, jednak z powodu pandemii i zamknięcia granic na całym świecie, nie udało się zrealizować tego planu.

Jeszcze w 2020 roku Airport Authority Hongkong zakupił około 500 000 biletów lotniczych z wyprzedzeniem od rodzimych linii lotniczych w ramach pakietu ulgowego, aby wesprzeć przemysł lotniczy – powiedział rzecznik prasowy.

Bilety lotnicze o łącznej wartości około 2 miliardów dolarów hongkońskich (1,2 mld zł) pochodziły od kilku lokalnych przewoźników, takich jak Cathay Pacific, Hongkong Airlines i HK Express. Ale nawet z biletami w ich posiadaniu i złagodzeniem większości surowych przepisów antyCOVIDowych, władze lotniska nie mogą rozdawać biletów z kilku powodów.

Jednym z godnych uwagi przewoźników, od których kupiono bilety, jest nieistniejący już Cathay Dragon. Prawdopodobnie władze lotniska mogłyby zamienić nieużyteczne bilety na więcej biletów Cathay Pacific, choć może to wydawać się niesprawiedliwe w stosunku do innych przewoźników. Z kolei od czasu pandemii, nowe linie lotnicze, takie jak tanie linie lotnicze Greater Bay Airlines, zaznaczyły swoją obecność, więc władze lotniska mogą być zmuszone do przetasowania 500 000 biletów lotniczych.

Czytaj też: Austrian Airlines zwiększą pojemność swoich Boeingów 777

Możliwe problemy na rynku

Zarząd Turystyki Hongkongu ma zająć się kampaniami reklamowymi. Stwierdził on, że pierwsza faza globalnej kampanii reklamowej skupi się na Azji i innych rynkach krótkodystansowych. Perspektywy tej fazy są stosunkowo jasne, z wyjątkiem Chin, które są jednym z najbardziej krytycznych rynków krótkiego zasięgu Hongkongu, co oznacza, że liczba przyjeżdżających turystów nadal będzie znacząco ograniczona. W związku z tym, do czasu ponownego otwarcia się Chin, zarząd odłoży na później promocję na dużą skalę skierowaną do Państwa Środka.

Wydawać by się mogło, że w takiej sytuacji Hongkong może polegać na rynkach międzynarodowych. Niestety, nawet rynek globalny może okazać się wyzwaniem dla azjatyckiego miasta, ponieważ mimo że niektóre zagraniczne linie lotnicze wykazały zainteresowanie i wznowiły połączenia, większość z nich nie podjęła się tego zadania. Chociaż główny problem wynika z przepisów obowiązujących w tym kraju, inne przyczyny, takie jak zamknięcie rosyjskiej przestrzeni powietrznej i nierentowność, są problemem dla linii lotniczych takich jak Virgin Atlantic, która całkowicie zaprzestała lotów do Hongkongu.

Pozostaje więc pytanie, czy inne linie lotnicze mogą pójść w ślady brytyjskiego przewoźnika. Jeśli nie, to jaki będzie popyt na Hongkong, nawet jeśli wszystkie ograniczenia zostaną zniesione i więcej międzynarodowych przewoźników wznowi loty? Zarząd Turystyki zdaje sobie sprawę, że rynek światowy będzie zależał od tego, czy zagraniczne linie lotnicze będą chciały wznowić i czy będą miały uzasadnione środki na zwiększenie liczby lotów do Hongkongu.

Według władz Airport Authority Hongkong nie wszystkie darmowe bilety lotnicze będą przeznaczone dla turystów przyjeżdżających do kraju, ponieważ niektóre z nich zostaną przekazane pasażerom wylatującym, a inne będą dystrybuowane za pośrednictwem zewnętrznych biur podróży. Biorąc pod uwagę, że Hongkong jest bliski usunięcia wszystkich ograniczeń związanych z pandemią, zarząd turystyki spodziewa się, że kampanie reklamowe dotyczące tej inicjatywy zostaną uruchomione na początku 2023 roku.

Czytaj też: Załamanie chińskiego eksportu. Cień nad azjatyckim tygrysem?

Linie IndiGo odebrały swój pierwszy frachtowiec cargo

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button