
Jacques Damas, dyrektor naczelny Eurostar, operatora szybkich pociągów między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną, powiedział, że kontrole na stacjach po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej (słynny Brexit) znacznie wydłużyły czas odprawy na stacjach. Z tego powodu przewoźnik musiał ograniczyć działanie wielu usług. Obecnie przez St Pancras przejeżdża o 700 osób mniej osób niż przed Brexitem.
Eurostar ma problemy przez Brexit
Plany przeniesienia pasażerów z samolotów do pociągów dużych prędkości mogą w niektórych przypadkach być utrudnione nie tylko niewystarczającą infrastrukturę, ale także zasoby ludzkie. Tak jest w przypadku Eurostar, operatora szybkich pociągów między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną, który ograniczy usługi przez… Brexit. Przewoźnik stwierdził, że obecna przepustowość w Londynie jest o około 30% niższa niż przed Brexitem. Powodem są kontrole na stacjach po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.
Tak wynika z listu szefa Eurostaru do Huw Merrimana, szefowej komisji ds. transportu w brytyjskim parlamencie. Posłanka zamieściła ją na Twitterze. Według Damasa, około 40% pasażerów przewoźnika pochodzi z Wielkiej Brytanii, a samo podstemplowanie paszportu każdego pasażera zajmuje co najmniej 15 sekund. Przed Brexitem na przykład stacja London St Pancras mogła obsłużyć 2200 pasażerów na godzinę, a teraz tylko 1500.
Chair @HuwMerriman wrote to @Eurostar earlier this month about the future of international services from Ashford and Ebbsfleet.🚄
We have published a response from Chief Exec Jacques Damas about pressures faced by Eurostar.
Read both letters here: https://t.co/XM6JimrRS2
— Transport Committee (@TransportCttee) September 27, 2022
Czytaj też: Przez Brexit i złe warunki pracy w Anglii brakuje 100 tys. kierowców
Eurostar musi spłacić długi
Z powodu problemów wynikających z Brexitu, Eurostar musiał ograniczyć działanie wielu usług.
Połączenie dwóch powyższych głównych czynników krótkoterminowych oznacza, że pomimo powrotu do podróży po pandemii, Eurostar nie może obecnie realizować strategii rozwoju i wzrostu. Jesteśmy zmuszeni do skoncentrowania usług na tych głównych trasach, które przynoszą maksymalny wkład w przeliczeniu na jeden pociąg, i pobierać wyższe opłaty od naszych klientów. Wysiłki te mają na celu zarządzanie i zmniejszenie długów, które musieliśmy zaciągnąć. Nie ma perspektyw na jakiekolwiek dywidendy dla akcjonariuszy, dopóki to się nie stanie – stwierdził Jacques Damas w liście.
W odpowiedzi na pismo szefa Eurostaru, Huw Merriman stwierdziła, że przewoźnik odegrał znaczącą rolę w dobrobycie gospodarczym Kentu i okolicznych regionów południowego wschodu kraju.
Międzynarodowe usługi kolejowe stanowią przyjazną dla środowiska alternatywę dla podróży lotniczych lub drogowych. Eurostar odegrał znaczącą rolę w dobrobycie gospodarczym Kentu i okolicznych regionów Południowego Wschodu. Oprócz utraty możliwości wyboru przez indywidualnych podróżnych, decyzja o niewznowieniu usług będzie miała efekt domina dla regionalnej gospodarki – stwierdziła.
Czytaj też: Brexit przeszkadza brytyjczykom! A w 2022 r. nowe bariery handlowe
Znajdziesz nas w Google NewsBrytyjskie linie lotnicze leasingują unijne samoloty, aby ominąć przepisy