KolejowyTransport
Gorące newsy

Eurostar ograniczy działanie wielu swoich usług przez… Brexit

Jacques Damas, dyrektor naczelny Eurostar, operatora szybkich pociągów między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną, powiedział, że kontrole na stacjach po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej (słynny Brexit) znacznie wydłużyły czas odprawy na stacjach. Z tego powodu przewoźnik musiał ograniczyć działanie wielu usług. Obecnie przez St Pancras przejeżdża o 700 osób mniej osób niż przed Brexitem.

Eurostar ma problemy przez Brexit

Plany przeniesienia pasażerów z samolotów do pociągów dużych prędkości mogą w niektórych przypadkach być utrudnione nie tylko niewystarczającą infrastrukturę, ale także zasoby ludzkie. Tak jest w przypadku Eurostar, operatora szybkich pociągów między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną, który ograniczy usługi przez… Brexit. Przewoźnik stwierdził, że obecna przepustowość w Londynie jest o około 30% niższa niż przed Brexitem. Powodem są kontrole na stacjach po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

Tak wynika z listu szefa Eurostaru do Huw Merrimana, szefowej komisji ds. transportu w brytyjskim parlamencie. Posłanka zamieściła ją na Twitterze. Według Damasa, około 40% pasażerów przewoźnika pochodzi z Wielkiej Brytanii, a samo podstemplowanie paszportu każdego pasażera zajmuje co najmniej 15 sekund. Przed Brexitem na przykład stacja London St Pancras mogła obsłużyć 2200 pasażerów na godzinę, a teraz tylko 1500.

Czytaj też: Przez Brexit i złe warunki pracy w Anglii brakuje 100 tys. kierowców

Eurostar musi spłacić długi

Z powodu problemów wynikających z Brexitu, Eurostar musiał ograniczyć działanie wielu usług.

Połączenie dwóch powyższych głównych czynników krótkoterminowych oznacza, że pomimo powrotu do podróży po pandemii, Eurostar nie może obecnie realizować strategii rozwoju i wzrostu. Jesteśmy zmuszeni do skoncentrowania usług na tych głównych trasach, które przynoszą maksymalny wkład w przeliczeniu na jeden pociąg, i pobierać wyższe opłaty od naszych klientów. Wysiłki te mają na celu zarządzanie i zmniejszenie długów, które musieliśmy zaciągnąć. Nie ma perspektyw na jakiekolwiek dywidendy dla akcjonariuszy, dopóki to się nie stanie – stwierdził Jacques Damas w liście.

W odpowiedzi na pismo szefa Eurostaru, Huw Merriman stwierdziła, że przewoźnik odegrał znaczącą rolę w dobrobycie gospodarczym Kentu i okolicznych regionów południowego wschodu kraju.

Międzynarodowe usługi kolejowe stanowią przyjazną dla środowiska alternatywę dla podróży lotniczych lub drogowych. Eurostar odegrał znaczącą rolę w dobrobycie gospodarczym Kentu i okolicznych regionów Południowego Wschodu. Oprócz utraty możliwości wyboru przez indywidualnych podróżnych, decyzja o niewznowieniu usług będzie miała efekt domina dla regionalnej gospodarki – stwierdziła.

Czytaj też: Brexit przeszkadza brytyjczykom! A w 2022 r. nowe bariery handlowe

Brytyjskie linie lotnicze leasingują unijne samoloty, aby ominąć przepisy

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button