DrogowyE-commerceTransport

Litewska grupa logistyczna i brytyjska spółka e-commerce połączą siły

Asendia UK będzie współpracować z litewską grupą logistyczną. Celem jest zwiększenie udziału w europejskim rynku e-commerce. 

Asendia i Girteka podejmują współpracę

Girteka będzie współpracować z firmą Asendia UK, spółką zależną La Poste i Swiss Post. Jej działalność skupia się na wszystkich aspektach międzynarodowego handlu elektronicznego, w tym dostawach, odprawach celnych, i zwrotach. Jak wskazano, obecnie Asendia posiada 32 globalne lokalizacje na czterech kontynentach. W 2021 roku firmy rozpoczęły współpracę, brytyjska firma zaczęła wówczas korzystać z usług litewskiego operatora w ramach części przewozów drogowych. Dało to początek planom zacieśnienia współpracy, aby zwiększyć udział w europejskim rynku.

Zobacz także: Girteka otwiera szlak drogowy do Azji. Alternatywa dla statków?

Jak wskazuje litewska grupa logistyczna, powołując się na badania Ecommerce Europe Report 2022, wzrost w e-commerce ma się ustabilizować, zapewniając oczekiwaną stopą wzrostu na poziomie 11% i obroty w wysokości 797 mld euro.

Matthew Clark, Road Transport Manager w Asendia UK powiedział:

Zdolność Girteki do oferowania dużej pojemności jest jedną z największych zalet Asendia UK. Wielkość floty przekłada się na dostępną pojemność i elastyczność, zwłaszcza w harmonogramie załadunków, co jest bardzo ważne dla terminowości dostaw. Wiedzieliśmy, że Girteka sprosta naszym wymaganiom, ponieważ jest to duża firma z potężną flotą, oferująca stabilność, dużą ładowność i wiele samochodów ciężarowych z dwoma kierowcami, których potrzebujemy do bezpiecznych i terminowych dostaw.

Zobacz także: Zielone QE, czyli jak banki centralne mogą wesprzeć transformację klimatyczną

Coraz większy udział w europejskim e-commerce

Girteka chce zwiększyć swój udział w rynku. W tym celu powiększona ma zostać flota. W ramach umowy ze Scanią do litewskiej grupy dołączy 600 pojazdów z napędem elektrycznym w ciągu najbliższych czterech lat. Trwają prace również nad dostosowaniem infrastruktury ładowania do zwiększającego się udziału pojazdów elektrycznych.

Girteka wskazuje, że największym wyzwaniem, z jakim będzie musiała się zmierzyć, jest wymiana informacji między nadawcą a przewoźnikiem jako kluczowy element zarządzania łańcuchem dostaw. Mają pomóc w tym rozwiązania cyfrowe, takie jak SAP Transport Management System (TMS), który obejmuje zarządzanie transportem i reguluje czynności związane z zamówieniami. Wykorzystując rozwiązania cyfrowe, firma może  zarządzać i analizować dane w czasie rzeczywistym w całym łańcuchu biznesowym, zapewniając stabilny i terminowy przepływ dostaw. W zarządzaniu ma pomóc również system project44. Oferuje on widoczność przesyłek w czasie rzeczywistym (RTV), co pozwala na bardziej proaktywne podejście, możliwość sprawdzenia lokalizacji przesyłki, szacowanego czasu przybycia (ETA) i innych parametrów w dowolnym momencie dostawy, zapewniając płynność operacji, lepszą obsługę klienta i efektywność biznesową.

DHL i Cainiao zainwestują w automaty paczkowe w Polsce

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button