
Rosnąca popularność klasy ekonomicznej premium nie jest dla nikogo tajemnicą. Najnowszym dowodem na sukces tego produktu jest decyzja austriackiego flagowego przewoźnika Austrian Airlines, by zwiększyć pojemność klasy premium economy w swojej długodystansowej flocie Boeingów 777.
Austrian Airlines zwiększy pojemność w klasie premium economy Boeingów 777
Austrian Airlines, flagowy przewoźnik Austrii i część Lufthansa Group, zwiększają inwestycje w kabinę klasy ekonomicznej premium i powiększy pojemność tej klasy we flocie Boeingów 777. Po sukcesie tej klasy wśród pasażerów rekreacyjnych i biznesowych, przewoźnik prawie podwoi pojemność w każdym z sześciu Boeingów B777-200ER, przy czym liczba miejsc w klasie ekonomicznej premium wzrośnie z obecnych 24 do 40. Klasa pośrednia pomiędzy klasą ekonomiczną i biznes oferuje szereg korzyści dla pasażerów Austrian Airlines, w tym dwie bezpłatne sztuki bagażu rejestrowanego do 23 kg oraz wielodaniowe menu stworzone przez jedną z najbardziej renomowanych firm cateringowych w branży, Do&Co.
Modyfikując naszą flotę długodystansową, wychodzimy naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na większy komfort podróży. Z niecierpliwością czekamy na przyjęcie jeszcze większej liczby gości w naszej Klasie Ekonomicznej Premium – stwierdził dyrektor handlowy Austrian Airlines, Michael Trestl.
Oprócz zwiększenia pojemności w klasie ekonomicznej premium, Austrian Airlines zmieniają również układ kabiny ekonomicznej we wszystkich swoich Boeingach 777. Od początku 2023 roku flota potrójnych siódemek otrzyma 14 miejsc w klasie ekonomicznej na samolot. Biorąc pod uwagę prawie podwojoną kabinę klasy ekonomicznej premium i 14 dodatkowych foteli w klasie ekonomicznej, odnowienie kabiny zwiększy w sumie przepustowość Austrian Airlines o 144 miejsca. Linia planuje, że nowa konfiguracja siedzeń na Boeingach B777 zostanie całkowicie zmodyfikowana do maja 2023 roku.
Czytaj też: PLL LOT znów powiększa flotę! Przewoźnik dostanie sześć Boeingów
Sukces klasy ekonomicznej premium
Od czasu pandemii, kiedy pojemność Boeingów B777-200 Austrian Airlines, mierzona w siedzeniach, drastycznie spadła o 85% w porównaniu z 2019 r., pojemność największego samolotu przewoźnika stopniowo rośnie. W 2022 r. pojemność austriackich Boeingów B777-200ER poprawiła się o 82% w porównaniu z 2020 r. i o 63% w porównaniu z 2021 r.
Coraz więcej linii lotniczych na całym świecie dostrzega, jak strategiczne znaczenie może mieć kabina klasy premium economy we flocie długodystansowej. Już w 2015 roku badanie przeprowadzone przez Hugon-Duprat i O’Connell pokazało, jak istotne jest inwestowanie w tego rodzaju produkt przez linie lotnicze, obsługujące sieć długodystansową. Co warte podkreślenia, w badaniu stwierdzono, że opracowanie fotela w klasie ekonomicznej premium kosztuje średnio zaledwie 1,6 razy więcej niż stworzenie standardowego fotela ekonomicznego.
Dodatkowo, klasa ta oferuje najwyższy przychód krańcowy w stosunku do kosztów produkcji w porównaniu z innymi klasami, takimi jak klasa ekonomiczna czy klasa biznes. Innymi słowy, kabina ekonomiczna premium jest najbardziej lukratywną kabiną dla linii lotniczych, generując o 6% więcej przychodów na metr kwadratowy niż klasa biznes i o 33% więcej niż klasa ekonomiczna.
Czytaj też: 3 wskazówki dla linii lotniczych, które pozwolą osiągnąć zerową emisję
WestJet zamówi Boeing 737 MAX. Samoloty nie mają certyfikacji…
2 Komentarze