LotniczyTransport

Austrian Airlines zwiększą pojemność swoich Boeingów 777

Rosnąca popularność klasy ekonomicznej premium nie jest dla nikogo tajemnicą. Najnowszym dowodem na sukces tego produktu jest decyzja austriackiego flagowego przewoźnika Austrian Airlines, by zwiększyć pojemność klasy premium economy w swojej długodystansowej flocie Boeingów 777.

Austrian Airlines zwiększy pojemność w klasie premium economy Boeingów 777

Austrian Airlines, flagowy przewoźnik Austrii i część Lufthansa Group, zwiększają inwestycje w kabinę klasy ekonomicznej premium i powiększy pojemność tej klasy we flocie Boeingów 777. Po sukcesie tej klasy wśród pasażerów rekreacyjnych i biznesowych, przewoźnik prawie podwoi pojemność w każdym z sześciu Boeingów B777-200ER, przy czym liczba miejsc w klasie ekonomicznej premium wzrośnie z obecnych 24 do 40. Klasa pośrednia pomiędzy klasą ekonomiczną i biznes oferuje szereg korzyści dla pasażerów Austrian Airlines, w tym dwie bezpłatne sztuki bagażu rejestrowanego do 23 kg oraz wielodaniowe menu stworzone przez jedną z najbardziej renomowanych firm cateringowych w branży, Do&Co.

Modyfikując naszą flotę długodystansową, wychodzimy naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na większy komfort podróży. Z niecierpliwością czekamy na przyjęcie jeszcze większej liczby gości w naszej Klasie Ekonomicznej Premium – stwierdził dyrektor handlowy Austrian Airlines, Michael Trestl.

Oprócz zwiększenia pojemności w klasie ekonomicznej premium, Austrian Airlines zmieniają również układ kabiny ekonomicznej we wszystkich swoich Boeingach 777. Od początku 2023 roku flota potrójnych siódemek otrzyma 14 miejsc w klasie ekonomicznej na samolot. Biorąc pod uwagę prawie podwojoną kabinę klasy ekonomicznej premium i 14 dodatkowych foteli w klasie ekonomicznej, odnowienie kabiny zwiększy w sumie przepustowość Austrian Airlines o 144 miejsca. Linia planuje, że nowa konfiguracja siedzeń na Boeingach B777 zostanie całkowicie zmodyfikowana do maja 2023 roku.

Czytaj też: PLL LOT znów powiększa flotę! Przewoźnik dostanie sześć Boeingów

Sukces klasy ekonomicznej premium

Od czasu pandemii, kiedy pojemność Boeingów B777-200 Austrian Airlines, mierzona w siedzeniach, drastycznie spadła o 85% w porównaniu z 2019 r., pojemność największego samolotu przewoźnika stopniowo rośnie. W 2022 r. pojemność austriackich Boeingów B777-200ER poprawiła się o 82% w porównaniu z 2020 r. i o 63% w porównaniu z 2021 r.

Coraz więcej linii lotniczych na całym świecie dostrzega, jak strategiczne znaczenie może mieć kabina klasy premium economy we flocie długodystansowej. Już w 2015 roku badanie przeprowadzone przez Hugon-Duprat i O’Connell pokazało, jak istotne jest inwestowanie w tego rodzaju produkt przez linie lotnicze, obsługujące sieć długodystansową.  Co warte podkreślenia, w badaniu stwierdzono, że opracowanie fotela w klasie ekonomicznej premium kosztuje średnio zaledwie 1,6 razy więcej niż stworzenie standardowego fotela ekonomicznego.

Dodatkowo, klasa ta oferuje najwyższy przychód krańcowy w stosunku do kosztów produkcji w porównaniu z innymi klasami, takimi jak klasa ekonomiczna czy klasa biznes. Innymi słowy, kabina ekonomiczna premium jest najbardziej lukratywną kabiną dla linii lotniczych, generując o 6% więcej przychodów na metr kwadratowy niż klasa biznes i o 33% więcej niż klasa ekonomiczna.

Czytaj też: 3 wskazówki dla linii lotniczych, które pozwolą osiągnąć zerową emisję

WestJet zamówi Boeing 737 MAX. Samoloty nie mają certyfikacji…

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button