DrogowyTransport

Unilever kupuje elektryczny samochód ciężarowy Volvo

Unilever dodał do swojej floty w Holandii elektryczny samochód ciężarowy Volvo. Firma twierdzi, że jest to pierwszy samochód elektryczny o zasięgu wystarczającym do zaspokojenia jej potrzeb biznesowych w zakresie transportu regionalnego z centrów dystrybucyjnych.

Unilever zakupił elektryczną ciężarówkę Volvo

Samochód ciężarowy Volvo ma akumulator o pojemności 540 kWh i może przejechać do 300 km na jednym ładowaniu. Chociaż Unilever nie określił dokładnego modelu w użyciu, musi to być jeden z najnowszych modeli Volvo o wadze 44 ton. Volvo Trucks rozpoczęło produkcję modeli FH Electric, FM Electric i FMX Electric we wrześniu, realizując ponad 1000 zamówień.

Po raz pierwszy Unilever zdecydował się na pojazd elektryczny Volvo. Jednocześnie firma jest członkiem i założycielem inicjatywy EV100, która zrzesza firmy zaangażowane w przejście na pojazdy elektryczne do 2030 roku. Niedawno założyli też EV100+ z Ikeą, JSW Steel, Maersk i DPD. Wszystkie te firmy zobowiązały się do przejścia do 2040 r. na pojazdy o zerowej emisji zanieczyszczeń we flotach o średniej i dużej ładowności (powyżej 7,5 t).

Dodatkowo Unilever również pracuje nad skróceniem odległości, na jakie musi podróżować podczas dystrybucji. Innym działaniem mającym na celu obniżenie emisyjności jest „zazielenienie” tras, których nie da się uniknąć, i właśnie w tym zakresie mają pomóc nowe elektrycznie ciężarówki.

Biorąc pod uwagę specyfikę dostaw Unilever, firma prawdopodobnie zdecydowała się na Volvo FM Electric jako samochód ciężarowy przeznaczony do lokalnych przewozów ciężkich i dystrybucji regionalnej.

Czytaj też: Volvo Trucks dostarczy Amazon 20 elektrycznych ciężarówek

Emisja dwutlenku węgla zmniejszona nawet o 100 ton

Wszystkie ciężkie samochody ciężarowe Volvo mają trzy silniki elektryczne sprzężone z przekładnią I-Shift firmy Volvo Trucks. Producent określa łączną moc silnika elektrycznego na 490 kW, a moment obrotowy przekładni na aż 28 000 Nm. Przystawka odbioru mocy jest dostępna w wersji elektrycznej (40 kW), elektromechanicznej (70 kW) i przekładniowej (150 kW). Sześcioczęściowy akumulator litowo-jonowy na pokładzie e-ciężarówki ma wspomnianą wartość energetyczną 540 kWh.

Unilever szacuje, że nowa elektryczna ciężarówka po naładowaniu zmniejszy emisję dwutlenku węgla nawet o 100 ton rocznie w porównaniu do zwykłej ciężarówki z silnikiem diesla. Firma zainwestowała w utworzenie infrastruktury ładowania o dużej mocy w swoim centrum dystrybucyjnym Tiel w Holandii.

Dodanie urządzeń do ładowania w istniejących miejscach jest wyzwaniem, na które wpływa zarówno konstrukcja magazynu, jak i przepustowość sieci, ale pracujemy nad tym i wiele się uczymy dzięki temu projektowi. Wszelkie nowe magazyny, które otworzymy w przyszłości, będą musiały zawierać stacje ładowania pojazdów elektrycznych – mówi Unilever.

Czytaj też: 10% światowej populacji jest odpowiedzialne za 48% globalnych emisji

Nowy Jork wprowadzi do 2035 roku zakaz sprzedaży samochodów spalinowych

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button