Rosyjski Aeroflot wznowi loty do niektórych popularnych azjatyckich destynacji, które wcześniej obsługiwał. Od przyszłego miesiąca rosyjski przewoźnik znów będzie latał do Kolombo, Bangkoku i Goa.
Aeroflot wznowi loty do popularnych azjatyckich miejsc
Od niedzieli 9 października flagowy rosyjski przewoźnik Aeroflot wznowi loty z Moskwy do Kolombo na Sri Lance. Dziewięciogodzinny lot na Sri Lankę będzie realizowany w niedziele i czwartki, a lot powrotny w poniedziałki i piątki. Sprzętem wykorzystywanym na tej trasie będzie samolot Airbus A330-300. Rozkład lotów będzie przebiegał następująco:
- Samolot SU 0288 odlatuje z moskiewskiego lotniska Sheremetyevo (SVO) o godzinie 23:20, aby przybyć na Colombo’s Bandaranaike International Airport (BIA) o godzinie 10:50.
- Samolot SU 0299 odlatuje z Kolombo (BIA) o 12:50 i przylatuje do Moskwy (SVO) o 19:30.
W przeciwieństwie do Kolombo, loty do Bangkoku będą realizowane codziennie po uruchomieniu trasy w niedzielę 30 października, która jest pierwszym dniem obowiązywania zimowego rozkładu lotów IATA. Rozkład pozostaje taki sam w każdy dzień tygodnia. Sprzęt na tej trasie to również Airbus A330-300. Trasa ta będzie przebiegać według następującego rozkładu:
- Samolot SU 0272 odlatuje z moskiewskiego lotniska Szeremietiewo (SVO) o godzinie 22:20, by przybyć na lotnisko Suvarnabhumi w Bangkoku (BKK) o godzinie 11:40, a całkowity czas lotu wynosi dziewięć godzin i 20 minut.
- Samolot SU 0273 wylatuje z Bangkoku (BKK) o 22:20, aby przylecieć do Moskwy (SVO) o 11:40 – łączny czas lotu 10 godzin i 15 minut.
Z trzech ponownie uruchomionych tras, Goa w Indiach będzie ostatnia, ponieważ loty rozpoczną się w środę 2 listopada. Trasa będzie obsługiwana trzy razy w tygodniu. Trasa nie została jeszcze wprowadzona do sprzedaży, ale Aeroflot zapowiedział, że zrobi to wkrótce.
Czytaj też: Sankcje nie działają? Działają i to jeszcze z jaką siłą! [ANALIZA]
W jakim stanie jest obecnie Aeroflot?
Z danych z ch-aviation.com wynika, że rosyjski Aeroflot posiada flotę 305 samolotów, w tym 147 aktywnych, 31 nieaktywnych i 127 w leasingu mokrym. Posiada 149 samolotów Airbus, z czego 130 to typy z rodziny A320, oraz 76 Sukhoi SSJ 100/95B. Jego samoloty Boeing to 47 B737-800s, cztery B747-400s, trzy B777-300s i 26 B777-300ERs. Aeroflot będzie potrzebował dodatkowych 3500 pilotów i ośmiu symulatorów lotu w perspektywie średnioterminowej, ponieważ przygotowuje się do znacznego rozszerzenia floty. Dyrektor generalny Aeroflotu, Sergei Aleksandrovsky, wyjaśnił, na czym będzie polegała ekspansja:
Ogólnie rzecz biorąc, planujemy zakontraktować 323 krajowe samoloty, w tym 73 Sukhoi Superjety i 210 MS-21 – te samoloty mają nowy wizerunek, są wyposażone w rosyjskie silniki i są produktem zastępującym import, a także 40 Tu-214.
Aby zrekompensować utracone rynki międzynarodowe, Aeroflot zwiększył o 50% rozkład lotów między Moskwą a Petersburgiem z 31 do 45 lotów dziennie. Z kolei liczba lotów z Moskwy do Soczi wzrosły z 15 do 25 dziennie. Ponadto, aby pobudzić popyt wśród pasażerów, linia obniżyła ceny biletów lotniczych aż o 21% w porównaniu z rokiem 2019. Mimo starań, przed rosyjskim przewoźnikiem trudne czasy. I dobrze.
Czytaj też: Rosyjskie linie lotnicze upadną? Mobilizacja pracowników je wykończy
Turcja nie chce szkolić rosyjskich pilotów. Mogą stracić licencję
Znajdziesz nas w Google NewsPrzez sankcje Aeroflot musi rozmontowywać samoloty na części