LotniczyTransport

Rosyjski Aeroflot wznowi loty do Indii, Tajlandii i na Sri Lankę

Rosyjski Aeroflot wznowi loty do niektórych popularnych azjatyckich destynacji, które wcześniej obsługiwał. Od przyszłego miesiąca rosyjski przewoźnik znów będzie latał do Kolombo, Bangkoku i Goa.

Aeroflot wznowi loty do popularnych azjatyckich miejsc

Od niedzieli 9 października flagowy rosyjski przewoźnik Aeroflot wznowi loty z Moskwy do Kolombo na Sri Lance. Dziewięciogodzinny lot na Sri Lankę będzie realizowany w niedziele i czwartki, a lot powrotny w poniedziałki i piątki. Sprzętem wykorzystywanym na tej trasie będzie samolot Airbus A330-300. Rozkład lotów będzie przebiegał następująco:

  • Samolot SU 0288 odlatuje z moskiewskiego lotniska Sheremetyevo (SVO) o godzinie 23:20, aby przybyć na Colombo’s Bandaranaike International Airport (BIA) o godzinie 10:50.
  • Samolot SU 0299 odlatuje z Kolombo (BIA) o 12:50 i przylatuje do Moskwy (SVO) o 19:30.

W przeciwieństwie do Kolombo, loty do Bangkoku będą realizowane codziennie po uruchomieniu trasy w niedzielę 30 października, która jest pierwszym dniem obowiązywania zimowego rozkładu lotów IATA. Rozkład pozostaje taki sam w każdy dzień tygodnia. Sprzęt na tej trasie to również Airbus A330-300. Trasa ta będzie przebiegać według następującego rozkładu:

  • Samolot SU 0272 odlatuje z moskiewskiego lotniska Szeremietiewo (SVO) o godzinie 22:20, by przybyć na lotnisko Suvarnabhumi w Bangkoku (BKK) o godzinie 11:40, a całkowity czas lotu wynosi dziewięć godzin i 20 minut.
  • Samolot SU 0273 wylatuje z Bangkoku (BKK) o 22:20, aby przylecieć do Moskwy (SVO) o 11:40 – łączny czas lotu 10 godzin i 15 minut.

Z trzech ponownie uruchomionych tras, Goa w Indiach będzie ostatnia, ponieważ loty rozpoczną się w środę 2 listopada. Trasa będzie obsługiwana trzy razy w tygodniu. Trasa nie została jeszcze wprowadzona do sprzedaży, ale Aeroflot zapowiedział, że zrobi to wkrótce.

Czytaj też: Sankcje nie działają? Działają i to jeszcze z jaką siłą! [ANALIZA]

W jakim stanie jest obecnie Aeroflot?

Z danych z ch-aviation.com wynika, że rosyjski Aeroflot posiada flotę 305 samolotów, w tym 147 aktywnych, 31 nieaktywnych i 127 w leasingu mokrym. Posiada 149 samolotów Airbus, z czego 130 to typy z rodziny A320, oraz 76 Sukhoi SSJ 100/95B. Jego samoloty Boeing to 47 B737-800s, cztery B747-400s, trzy B777-300s i 26 B777-300ERs. Aeroflot będzie potrzebował dodatkowych 3500 pilotów i ośmiu symulatorów lotu w perspektywie średnioterminowej, ponieważ przygotowuje się do znacznego rozszerzenia floty. Dyrektor generalny Aeroflotu, Sergei Aleksandrovsky, wyjaśnił, na czym będzie polegała ekspansja:

Ogólnie rzecz biorąc, planujemy zakontraktować 323 krajowe samoloty, w tym 73 Sukhoi Superjety i 210 MS-21 – te samoloty mają nowy wizerunek, są wyposażone w rosyjskie silniki i są produktem zastępującym import, a także 40 Tu-214.

Aby zrekompensować utracone rynki międzynarodowe, Aeroflot zwiększył o 50% rozkład lotów między Moskwą a Petersburgiem z 31 do 45 lotów dziennie. Z kolei liczba lotów z Moskwy do Soczi wzrosły z 15 do 25 dziennie. Ponadto, aby pobudzić popyt wśród pasażerów, linia obniżyła ceny biletów lotniczych aż o 21% w porównaniu z rokiem 2019. Mimo starań, przed rosyjskim przewoźnikiem trudne czasy. I dobrze.

Czytaj też: Rosyjskie linie lotnicze upadną? Mobilizacja pracowników je wykończy

Turcja nie chce szkolić rosyjskich pilotów. Mogą stracić licencję

Przez sankcje Aeroflot musi rozmontowywać samoloty na części

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button