KolejowyTransport

DB zainwestuje rekordową kwotę w nowe pociągi i lokomotywy

Rekordowe inwestycje Deutsche Bahn w nowe pociągi i lokomotywy. Do 2030 roku DB przeznaczy sumę ponad 19 miliardów euro na kolej. Według DB jest to największy program modernizacji floty w historii firmy.

Inwestycje Deutsche Bahn w nowe pociągi

Aż 19 miliardów euro będą kosztowały inwestycje Deutsche Bahn w nowe pociągi i lokomotywy. Modernizacja floty będzie dotyczyła zarówno taboru pasażerskiego, jak i towarowego. Jeśli chodzi o przewozy towarowe, DB podkreśliła, że podczas InnoTrans zaprezentuje pociąg towarowy przyszłości. Niemiecki koncern ma na myśli nową tzw. lokomotywę Cargo Dual-Power, która – podczas jazdy na liniach niezelektryfikowanych – może przejść na zasilanie biopaliwem. Cargo-Zweikraft-Lok, jak nazywają ją Niemcy, może być wykorzystywana na długich trasach lub do manewrów.

Dzięki rekordowej sumie ponad 19 mld euro budujemy potencjał dla jeszcze większego popytu. Nowoczesne pojazdy sprawiają, że kolej jest nie tylko bardziej przyjazna dla klimatu, ale także bardziej niezawodna i przyjazna dla klienta – powiedział prezes DB Richard Lutz na targach InnoTrans 2022 w Berlinie.

Ponadto DB zaprezentuje również inne kamienie milowe, które przyczynią się do budowy pociągu przyszłości, takie jak technologia cyfrowego automatycznego sprzęgu, uważana za podstawę pociągu towarowego, ale także modułowy wagon m2, opracowany wspólnie przez DB i VTG, który można dostosować do różnych rodzajów towarów.

Czytaj też: Deutsche Bahn musi wymienić wadliwe podkłady kolejowe

Duże znaczenie floty pasażerskiej

Od 2023 r. DB będzie dodawać trzy nowe pociągi ICE miesięcznie, dla oczekiwanej łącznej liczby 450 pociągów do 2030 r. Jednym z nowych dodatków będzie niskopodłogowy ICE-L, który został zaprezentowany w zeszłym tygodniu. DB rozpocznie dodawanie pierwszego z 23 składów pociągów do floty jesienią 2024 roku.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy pociągi ICE przewiozły 59,1 mln pasażerów, co stanowi wzrost o 117 proc. w stosunku do ubiegłego roku. DB Regio odnotowało 60-procentowy skok liczby pasażerów do około 725 milionów. Jednak trwające prace budowlane i konserwacyjne nie nadążają za tym, co powoduje spadek punktualności. Szczególnie ucierpiały dalekobieżne pociągi ICE DB, gdyż w pierwszej połowie tego roku tylko 69,6 procent pociągów było punktualnych. W tym samym okresie ubiegłego roku wskaźnik ten wynosił 79,5 procent.

Czytaj też: Niemcy tworzą nowy plan klimatyczny po tym, jak poprzedni nie wypalił

Niemieckie koleje wciąż obudowują się po zeszłorocznej powodzi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button