DrogowyPrzemysł 4.0Transport

Mercedes-Benz Trucks elektryfikuje pojazdy: eActros LongHaul pojawi się na drogach jeszcze w tym roku

Po wprowadzeniu na rynek modelu eActros Mercedes kontynuuje rozwój ciężkiego transportu dystrybucyjnego w oparciu o pojazdy z akumulatorowym napędem elektrycznym. Ważnym ogniwem tych planów ma być model eActros LongHaul, osiągający zasięg około 500 km na jednym ładowaniu.

eActros LongHaul wyjedzie na drogi jeszcze w tym roku

Model eActros LongHaul ma sprawdzić się na trasach długodystansowych, zasięg na jednym ładowaniu wynosi ok. 500 km. Produkcja seryjna ma ruszyć w 2024 roku. Pierwsze prototypy przechodzą aktualnie wewnętrzne testy. Inżynierowie Benz Trucks planują jeszcze w tym roku rozpocząć testy e-ciężarówki na drogach publicznych. Mercedes-Benz Trucks przygotowuje także dodatkowe warianty eActrosa – eActros 300 i eActros 400.

Karin Rådström, Dyrektor Generalna Mercedes-Benz Trucks stwierdziła:

Ogromne zainteresowanie naszą imprezą z pokazem praktycznym eActrosa w Wörth jest kolejnym dowodem na to, że elektromobilność cieszy się już popularnością wśród klientów. Klienci wysyłają w ten sposób wyraźny sygnał do wszystkich graczy, aby niezwłocznie, wspólnymi siłami wprowadzali na drogi coraz więcej elektrycznych samochodów ciężarowych, rozbudowywali infrastrukturę ładowania i doprowadzili do wyrównania kosztów.

Zobacz także: Daimler Truck notuje wysokie wyniki sprzedaży jako samodzielna spółka

Niemcy rozwijają infrastrukturę ładowania dla długodystansowego transportu

Mercedes-Benz Trucks współpracuje m.in. z Siemens Smart Infrastructure, ENGIE i EVBox Group. Co więcej, Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group podpisały umowę o utworzeniu spółki joint venture.

Mercedes i jego spółki zależne uczestniczą również w szeroko zakrojonym projekcie „High-Performance Charging in Long Haul Truck Transport” firmowanym przez Niemiecki Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Celem inicjatywy jest planowane działań w zakresie budowy wysokowydajnej infrastruktury ładowania dla długodystansowego transportu ciężarówkami z napędem elektrycznym. W najbliższym czasie planowane jest utworzenie dwóch punktów ładowania z Megawatt Charging System, które zostaną zbudowane w czterech miejscach w Niemczech, gdzie będą poddawane testom.

Zobacz także: Rusza sprzedaż topowych wersji Mercedesów GLE i GLS

Benz Trucks stawia sobie za główny cel zwiększenie udziału neutralnych klimatycznie pojazdów do ponad 50% do 2030 roku. Aktualnie z linii produkcyjnej zjeżdżają modele Mercedes-Benz eCitaro i Mercedes-Benz eActros. W drugiej połowy dekady gigant motoryzacyjny planuje rozszerzyć ofertę o seryjne pojazdy z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Nadrzędnym celem pozostaje osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku.

Wielomilionowa grzywna dla Mercedesa za fałszowanie emisji

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button