DrogowyTransport

Spółka Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation zaprezentowała nowy model lekkiej ciężarówki

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, spółka zależna Daimler Truck zaprezentowała zmodernizowany model lekkiej ciężarówki. Podczas japońskiego wydarzenia premierę miał m.in. system baterii modułowych. 

Next Generation eCanter – Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation

Lekka ciężarówka EV, FUSO eCanter®, została poddana szeregowi zmian konstrukcyjnych, w celu dostosowania jej do nowych trendów w logistyce. Jak informuje producent, oprócz transportu o zerowej emisji, znacznego rozszerzenia wariantów nadwozia i zwiększonego zasięgu jazdy, pojazd ma sprostać zróżnicowanym wymaganiom rynkowym.

Linia Next Generation eCanter firmy FUSO obejmuje łącznie niemal 100 wariantów, w tym 28 wariantów przeznaczonych na japoński rynek. Oprócz standardowego modelu 7,5 dmc nowy pojazd występuje w klasach wagowych od 4,25 do 8,55 t. Zaprezentowano również nową kabinę o szerokości 1995 mm, oprócz standardowej szerokości kabiny (1695 mm), która zapewnia większą elastyczność na trasach obejmujących wąskie drogi. Rozszerzono również zakres rozstawów osi, z 2500 mm do 4750 mm.

Zobacz także: Pride Group Enterprises kupi elektryczne ciężarówki Freightliner

Modułowość odpowiedzią na zmieniające się warunki w branży

Wraz z Next Generation eCanter, FUSO wprowadza koncepcję baterii modułowych. Nowe propozycje obejmują pojazd z trzema opcjami zestawu akumulatorów, na podstawie rozstawu osi. Według informacji przekazanych przez producenta, pojazdy, które są wyposażone w jeden akumulator o pojemności 41,3 kWh, mogą przejechać 70 km na jednym ładowaniu. Pojazdy z dwoma akumulatorami pokonują odpowiednio 140 km, natomiast z trzema – do 200 km.

mitsubishi-fuso.com

Zobacz także: Bank Światowy: globalna recesja może wybuchnąć już w 2023 roku

Nowy model został wyposażony również w przystawkę odbioru mocy PTO. Pozwala ona na dostosowanie rozwiązania konstrukcyjnego, w zależności od potrzeb klienta. Wybrany eCanter można obsługiwać wraz z wywrotką czy dźwigiem tylnym. Dzięki temu pojazd ma być wielofunkcyjny i dostosowany do wymagań nowoczesnych przedsiębiorstw logistycznych.

Konkretne modele i ich specyfikacja naturalnie będzie różnić się, w zależności od danego rynku. Po światowej premierze w Japonii klienci europejscy będą mieli pełny dostęp do oferty podczas zbliżających się targów IAA Transportation 2022 w niemieckim Hanowerze. Rozpoczęcie sprzedaży na rynku japońskim zaplanowano na wiosnę 2023 roku.

Girteka cyfryzuje systemy logistyczne do zarządzania flotą

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button