Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, spółka zależna Daimler Truck zaprezentowała zmodernizowany model lekkiej ciężarówki. Podczas japońskiego wydarzenia premierę miał m.in. system baterii modułowych.
Next Generation eCanter – Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation
Lekka ciężarówka EV, FUSO eCanter®, została poddana szeregowi zmian konstrukcyjnych, w celu dostosowania jej do nowych trendów w logistyce. Jak informuje producent, oprócz transportu o zerowej emisji, znacznego rozszerzenia wariantów nadwozia i zwiększonego zasięgu jazdy, pojazd ma sprostać zróżnicowanym wymaganiom rynkowym.
Linia Next Generation eCanter firmy FUSO obejmuje łącznie niemal 100 wariantów, w tym 28 wariantów przeznaczonych na japoński rynek. Oprócz standardowego modelu 7,5 dmc nowy pojazd występuje w klasach wagowych od 4,25 do 8,55 t. Zaprezentowano również nową kabinę o szerokości 1995 mm, oprócz standardowej szerokości kabiny (1695 mm), która zapewnia większą elastyczność na trasach obejmujących wąskie drogi. Rozszerzono również zakres rozstawów osi, z 2500 mm do 4750 mm.
Zobacz także: Pride Group Enterprises kupi elektryczne ciężarówki Freightliner
Modułowość odpowiedzią na zmieniające się warunki w branży
Wraz z Next Generation eCanter, FUSO wprowadza koncepcję baterii modułowych. Nowe propozycje obejmują pojazd z trzema opcjami zestawu akumulatorów, na podstawie rozstawu osi. Według informacji przekazanych przez producenta, pojazdy, które są wyposażone w jeden akumulator o pojemności 41,3 kWh, mogą przejechać 70 km na jednym ładowaniu. Pojazdy z dwoma akumulatorami pokonują odpowiednio 140 km, natomiast z trzema – do 200 km.
Zobacz także: Bank Światowy: globalna recesja może wybuchnąć już w 2023 roku
Nowy model został wyposażony również w przystawkę odbioru mocy PTO. Pozwala ona na dostosowanie rozwiązania konstrukcyjnego, w zależności od potrzeb klienta. Wybrany eCanter można obsługiwać wraz z wywrotką czy dźwigiem tylnym. Dzięki temu pojazd ma być wielofunkcyjny i dostosowany do wymagań nowoczesnych przedsiębiorstw logistycznych.
Konkretne modele i ich specyfikacja naturalnie będzie różnić się, w zależności od danego rynku. Po światowej premierze w Japonii klienci europejscy będą mieli pełny dostęp do oferty podczas zbliżających się targów IAA Transportation 2022 w niemieckim Hanowerze. Rozpoczęcie sprzedaży na rynku japońskim zaplanowano na wiosnę 2023 roku.
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz