DrogowyTransport

Litewski operator Lekpas planuje rozwijać działalność spedycyjną w Niemczech

Lekpas kontynuuje ekspansję w Niemczech. Firma chce zminimalizować wpływ Pakietu Mobilności UE i otwiera kolejne oddziały za granicą. 

Lekpas chce zwiększyć obecność w Niemczech

Litewskie przedsiębiorstwo transportowe Lekpas planuje zwiększyć skalę działalności spedycyjnej w Niemczech. Lekpas Logistics chce w ten sposób złagodzić wpływ nowego Pakietu Mobilności UE.

W zeszłym roku otworzono biuro w Leverkusen. Wiosną tego roku zarejestrowano pierwsze ciężarówki w Polsce i w Niemczech. Michelangelo Ballacchino, odpowiedzialny za zarządzanie oddziałem Lekpas funkcjonującym w Niemczech przyznał, że firma chce do końca roku dysponować od 30 do 40 pojazdów z niemieckimi tablicami rejestracyjnymi i niemieckojęzycznych kierowców. Dodał, że nasz zachodni sąsiad odgrywa kluczową rolę w długoterminowej strategii rozwoju firmy.

Zobacz także: Pride Group Enterprises kupi elektryczne ciężarówki Freightliner

Obecnie towary przewożone przez niemiecki oddział firmy trafiają głównie do Skandynawii, krajów Beneluksu, Francji, Szwajcarii i Włoch. Co więcej, od lutego 2022 roku zwiększa się wolumen towarów transportowanych do i z Wielkiej Brytanii.

Według informacji przekazanych przez media, w przyszłym roku Lekpas chce otworzyć kolejne biuro w Niemczech, tym razem we Frankfurcie. Filia ta miałaby się specjalizować we frachcie morskim i lotniczym. W długoterminowej strategii planowane jest otworzenie kolejnych punktów w Monachium, Hamburgu i Berlinie.

Zobacz także: Bank Światowy: globalna recesja może wybuchnąć już w 2023 roku

W planach kolejne oddziały

Pomimo że Lekpas jest przedsiębiorstwem transportowym, które swoje początki miał jeszcze w latach 90. XX wieku, pracuje w nim zaledwie 40 kierowców z Litwy. Łącznie firma zatrudnia 240 kierowców, którzy pochodzą głównie z Polski, Czech, Arabii Saudyjskiej, Turcji i Białorusi.

O strategii rozwoju litewskiego przedsiębiorstwa głośno jest również w kontekście Pakietu Mobilności UE. Przedsiębiorstwa transportowe starają się zminimalizować wpływ nowych przepisów na własną działalność. Niektórzy przewoźnicy z krajów bałtyckich otworzyli oddziały za granicą, aby złagodzić wpływ zasady zwrotu ciężarówki. Wobec tego Lekpas tworzy oddziały w państwach, które mają łatwiejszy dostęp do bardziej lukratywnych rynków zachodnich z bardziej opłacalnymi zleceniami.

Girteka cyfryzuje systemy logistyczne do zarządzania flotą

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button