E-commerceIntermodalnyLotniczyMorskiTransport

FedEx obniża prognozy. Dostawy na Święta zagrożone?

Globalne firmy handlowe, takie jak FedEx i Cathay Pacific Airways, rzuciły cień na sezon zakupów świątecznych pod koniec roku. Spowolnienie biznesu, które obserwują, wskazuje na słabszy, niż oczekiwano popyt konsumencki.

FedEx i inne firmy muszą przygotować się na niższy popyt

Ponure perspektywy pojawiły się, gdy konsumenci na całym świecie zmagają się z rosnącymi kosztami żywności, paliwa i mieszkań. Z kolei bardziej rozrzutni kupujący w Chinach zaciskają pasa, ponieważ surowe ograniczenia COVID-19 w tym kraju uderzyły w gospodarkę. FedEx, który w czwartek wycofał się z tegorocznej prognozy, którą wydał zaledwie trzy miesiące temu, oznajmił, że globalne spowolnienie popytu przyspieszyło pod koniec sierpnia i może pogorszyć się w listopadzie.

Brak „fali” frachtu z Chin był negatywnym sygnałem dla popytu na towary. Wydaje się, że wpłynęło to w pierwszej kolejności na FedEx jako wiodącego przewoźnika lotniczego w regionie Azji i Pacyfiku – powiedzieli analitycy J.P Morgan. 

Sezon świąteczny jest zazwyczaj fundamentalny dla przewoźników lotniczych i spedytorów przewożących nowo wprowadzone na rynek smartfony, zabawki i odzież z fabryk w Azji do Stanów Zjednoczonych i Europy. Jednak zachodni detaliści, w tym Costco Wholesale Group i Macy’s Inc, poinformowali, że ich półki są przepełnione niesprzedanymi towarami, co sugeruje, że źle ocenili popyt i prawdopodobnie będą ostrożniej uzupełniać zapasy.

Prowadzimy wiele interesów z Costco, Walmart, Target i mówią nam wprost, że po prostu nie mają teraz miejsca na nic nowego. Firmy kupiły dużo towarów w pierwszej połowie roku, aby poradzić sobie z nieprzewidywalnością łańcucha dostaw z Chin, a potem popyt spadł, więc teraz po prostu mają ogromne ilości towarów – powiedział Jonathan Chitayat, szef azjatyckiej firmy Genimex z siedzibą w Szanghaju.

Czytaj też: FedEx testuje model Ford E-Transit w sieci FedEx SameDay City

Tegoroczny sezon świąteczny może być słabszy

Linie lotnicze Cathay Pacific Airways z Hongkongu ostrzegły, że tegoroczny szczytowy sezon cargo może być słabszy od ubiegłorocznego z powodu inflacji i chińskiej polityki „zero-COVID”. Francuski przewoźnik CMA CGM stwierdził, że słabe wydatki konsumentów ograniczają popyt na przewozy i stawki frachtowe.

Odzwierciedlając spadek popytu, koszty transportu kontenerów oceanicznych z Azji do zachodnich Stanów Zjednoczonych spadły o prawie trzy czwarte od początku roku do najniższego poziomu od maja 2020 r. Z kolei światowe wolumeny ładunków lotniczych spadły o 11% w pierwszym tygodniu września w porównaniu z rokiem wcześniej. Bałtycki Indeks Frachtu Lotniczego oparty na danych TAC, który w grudniu osiągnął rekordowy poziom dzięki pandemii i szczytowi sezonu, od tego czasu spadł o prawie 40%.

Zwykle ceny umacniają się o tej porze roku, gdy zbliża się tradycyjny szczyt sezonu, ale na razie niewiele na to wskazuje – podał TAC Index w cotygodniowej aktualizacji rynku.

Deloitte prognozował w tym tygodniu, że wzrost świątecznej sprzedaży detalicznej w USA gwałtownie zwolni, przez „malejący popyt na trwałe dobra konsumpcyjne, które były centralnym punktem pandemicznych wydatków.” Mimo to ludzie wydają na niektóre towary i usługi, takie jak samochody i jedzenie się na mieście, choć gwałtowny wzrost cen surowców stłumił sprzedaż.

Czytaj też: USA: wartość federalnej płacy minimalnej jest najniższa od 66 lat!

FedEx otwiera nowy obiekt w Gdańsku. To część planu inwestycyjnego w Europie Środkowo-Wschodniej

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button