DrogowyTransport

Mazda chce zamknąć zakład produkcyjny we Władywostoku

Mazda w Rosji ma zakład produkcyjny, który jest obsługiwany przez rosyjską firmę Sollers. Po tym, jak Toyota ogłosiła decyzję o wycofaniu się z Rosji, w Maździe również trwają rozmowy na temat strategii na najbliższe miesiące w warunkach niepewnego otoczenia geopolitycznego. 

Mazda w Rosji – trwają dyskusje o przyszłości fabryki we Władywostoku

W marcu koncern oświadczył, że produkcja w zakładzie produkcyjnym zostanie wstrzymana, gdy eksport części dobiegnie końca. Po wyczerpaniu zapasów Mazda miała zrezygnować z obecności w Federacji Rosyjskiej.

Japońska Mazda Motor rozważa obecnie całkowite wstrzymanie prac w fabryce joint venture we Władywostoku na Dalekim Wschodzie Rosji. Komunikat został wydany, gdy Toyota podała, że zdecydowała się zakończyć produkcję pojazdów w Rosji, z powodu przerwy w dostawach kluczowych części i materiałów, co wynika z obecnej sytuacji politycznej.

Zobacz także: Nowy sojusz w branży. Celem utworzenie europejskiego lidera na rynku transportu ciężkiego

Poinformowano o zakończeniu działań na rynku rosyjskim

Fabryka Mazdy wciąż jest obsługiwana przez rosyjskiego producenta samochodów Sollers. Nie jest jasne zatem, czy firma będzie dalej prowadzić fabrykę, po opuszczeniu przez japoński koncern tamtejszego rynku. Przyszłość zakładu stoi zatem pod znakiem zapytania. Nie wskazano konkretnych ram czasowych dotyczących wstrzymania produkcji we Władywostoku.

Zobacz także: Sierpniowa inflacja w UE. Jak prezentuje się Polska?

W ubiegłym roku Mazda sprzedała w Rosji 30 tys. samochodów. To względnie mało, porównując z konkurencyjnymi markami. Zdecydowanie większą popularnością wśród Rosjan cieszyły się samochody od francuskich producentów (Więcej: Renault zawiesza produkcję w Rosji. Pracę może stracić 45 tys. osób oraz Rosja nacjonalizuje zakłady Renault, aby budować auta rodem z ZSRR).

Wiele fabryk i koncernów zdecydowało się opuścić rynek rosyjski, gdy Rosja zaatakowała Ukrainę 24 lutego. W wielu przypadkach rząd podjął decyzję o nacjonalizacji zakładów produkcyjnych i kontynuowaniu produkcji. Z uwagi na sankcje w Rosji brakuje jednak podstawowych podzespołów, które były importowane. W efekcie powstają samochody bez pełnego wyposażenia, w tym również bez systemów bezpieczeństwa.

W Nysie otwarto ogromną fabrykę akumulatorów. Zakład zasilany jest zieloną energią

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button