DrogowyTransport

Ograniczenie emisji w transporcie to priorytetowy cel dla branży 

Niemal wszyscy dostrzegają wartość dodaną wynikającą z wprowadzenia pojazdów elektrycznych do swoich flot

Badanie firmy Breakthrough wykazuje, że przewoźnicy chętnie skorzystaliby z pojazdów elektrycznych i zasilanych alternatywnymi paliwami, gdyby były dostępne. Oznacza to, że rozwój bezemisyjnych pojazdów i de facto ograniczenie emisji w transporcie jest priorytetem dla tej branży.

Ograniczenie emisji w transporcie towarów

Według badania opublikowanego przez firmę Breakthrough, dostawcy technologii zarządzania transportem, około 94% spośród 500 pracowników na szczeblu kierowniczym w branży transportu, stwierdziło, że popyt konsumentów na bardziej zrównoważone produkty sprawia, że ograniczenie emisji w transporcie jest najważniejszym priorytetem na rok 2024. Badanie Stanu Transportu 2023 przeprowadzone wśród 500 liderów branży transportowej w Stanach Zjednoczonych, w tym przewoźników i dostawców, w przedsiębiorstwach na terenie całego kraju, dotyczyło ich celów, priorytetów i prognoz na najbliższe 12 miesięcy.

Jak informuje portal FreightWaves, raport stwierdził, że mimo przeciwności w branży, apele o zrównoważony rozwój w całym łańcuchu wartości nigdy nie były silniejsze. Zdecydowana większość dostawców (99%) twierdzi, że chętnie skorzystałaby z opcji bezemisyjnego transportu, gdyby tylko przewoźnicy by go oferowali. Po stronie przewoźników, niemal wszyscy respondenci (97%) dostrzegają wartość dodaną wynikającą z wprowadzenia pojazdów elektrycznych do swoich flot, a 59% planuje to zrobić do końca 2023 roku.

Inflacja, zmienne ceny paliwa i zmiany zdolności przewozowej będą nadal ciążyć na branży transportowej, co sprawia, że priorytetowe staje się dla organizacji wprowadzenie środków poprawiających efektywność. Mimo tych trudności ekonomicznych, pragnienie stosowania zrównoważonych praktyk pozostaje silne. Dzięki dużej zdolności intermodalnej i wzrostowi inwestycji w technologię i pojazdy zasilane alternatywnymi źródłami energii, przewoźnicy i dostawcy mają okazję przejść na bardziej ekologiczne sposoby działania – powiedział Matt Muenster, główny ekonomista w Breakthrough.

Czytaj też: Jak ograniczyć emisje w globalnym transporcie towarów?

Relacje biznesowe

Według badania, nawiązywanie relacji ma kluczowe znaczenie dla redukcji emisji i tworzenia efektywności. Jak informuje portal FreightWaves, w rzeczywistości, 70% liderów branży transportowej stwierdza, że budowanie wzajemnie korzystnych partnerstw to istotny obszar, na którym branża powinna się skupić w najbliższych 12 miesiącach. Jednak wielu dostawców nie posiada informacji o dostępnych regionalnych przewoźnikach.

Widzimy, że liderzy branży transportowej priorytetowo traktują wzmacnianie obecnych partnerstw i poszukiwanie nowych relacji w celu wypełnienia luk, zwłaszcza w obszarze wsparcia ich ambicji związanych ze zrównoważonym rozwojem. Silne partnerstwa z przewoźnikami są niezbędne do radzenia sobie z wahaniem na rynku. Jednak organizacje mogą mieć trudności z identyfikacją odpowiednich partnerów, którzy spełnią ich konkretne potrzeby i standardy ze względu na konkurujące priorytety i wymagania. Ten raport zagłębia się w to, jak organizacje mogą najlepiej przygotować się na nadchodzący rok za pomocą odpowiednich narzędzi i partnerstw – powiedziała Jenny Vander Zanden, dyrektor operacyjny w Breakthrough.

Prawie dwie trzecie (63%) liderów branży transportowej oczekuje, że stawki przewozów długodystansowych pozostaną powyżej średniej ze względu na wzrost kosztów pracy i wyposażenia, pomimo długoterminowych oczekiwań Breakthrough i wewnętrznych danych wskazujących, że stawki przewozów drogowych zbliżą się do minimum pod koniec tego roku. Ten kontrast, zmienne ceny oleju napędowego, ograniczone zdolności przewozowe i niedobory kierowców będą głównymi zmartwieniami przewoźników i dostawców w przyszłości, co też dodatkowo ilustruje potrzebę solidnych partnerstw w procesie radzenia sobie z przewidywanymi wyzwaniami.

Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%

USA radykalnie ograniczy emisje? Kierowcy słono za to zapłacą 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button