MorskiTransport

Puste kontenery coraz większym problemem dla branży

Jak wskazuje Sea-Intelligence, problemy spowodowane przez puste kontenery będą się dalej nasilały, ponieważ następuje spiętrzenie dodatkowych kontenerów, które mają zostać wprowadzone do łańcucha dostaw, głównie w Europie i Stanach Zjednoczonych. Firma dodała, że wraz z wydłużeniem czasu transportu, kontenery utknęły w dłuższym łańcuchu dostaw, co spowodowało początkowe wzrosty stawek frachtowych w drugiej połowie 2020 roku, ponieważ zbyt mało pustych kontenerów można było na czas wywieźć z powrotem do Azji.

Puste kontenery poważnym problemem

Firma analityczna Sea-Intelligence przekazała, że jeśli czas transportu wróci do „normy” na początku przyszłego roku, miliony nadmiarowych kontenerów trafią do Ameryki Północnej. Analiza firmy została oparta na danych Flexport Ocean Timeliness Indicator (OTI), który mierzy czas, jaki upływa od momentu, gdy ładunek jest gotowy u eksportera, do momentu, gdy importer odbiera dostawę.

Przed pandemią czas transportu wynosił średnio 45 dni, osiągając szczyt w lutym 2022 roku, kiedy to czas transportu wynosił 112 dni, który od tego czasu został skrócony do 88 dni, zgodnie z pomiarem z 26 sierpnia 2022 roku – przekazał Alan Murphy, dyrektor generalny Sea-Intelligence.

Przy ogromnym niedoborze pustych kontenerów przewoźnicy musieli zamówić nowe kontenery do produkcji w Azji, a te następnie zostały wprowadzone do wydłużonych łańcuchów dostaw. Ponieważ czas transportu jest teraz coraz krótszy, te dodatkowe puste kontenery zostaną wypuszczone z powrotem z łańcucha dostaw i zaczną się piętrzyć, głównie w Europie i USA. Przewidzieliśmy ten rozwój w lutym 2022 r – dodał Murphy.

Sea-Intelligence

Czytaj też: Sieć Lidl rozpoczyna wysyłkę kontenerów drogą morską

Puste kontenery przytłoczą składy

Murphy dodał, że wraz z wydłużeniem czasu transportu, kontenery utknęły w dłuższym łańcuchu dostaw, co spowodowało początkowe wzrosty stawek frachtowych w drugiej połowie 2020 roku, ponieważ zbyt mało pustych kontenerów można było na czas wywieźć z powrotem do Azji.

Murphy zwrócił uwagę, że ,,jeśli czas transportu wróci do „normalnego” na początku przyszłego roku, nastąpi uwolnienie 4,3 miliona TEU nadwyżek kontenerów do Ameryki Północnej, które nie mogą być ekspatriowane w ramach planowanych operacji sieciowych”.

Puste kontenery potencjalnie przytłoczą składy kontenerów w USA. To poważny problem, który już zaczyna się materializować – dodał.

Czytaj też: W USA zatwierdzono ustawę o redukcji inflacji. Jak wpłynie ona na łańcuchy dostaw?

Spadły średnie ceny kontenerów i stawek leasingowych w Chinach

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button