PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Rozbudowa Małaszewicz zakończona! Zwiększono możliwości przewozu

W ramach inwestycji przewidziana jest także konstrukcja przejścia podziemnego pod torami na nowym przystanku Biała Podlaska

PKP Polskie Linie Kolejowe rozbudowały stację  Małaszewicze, dodając trzy nowe tory. Rozbudowa stacji Małaszewicze to element szerszego zadania, które pochłonęło aż 123 mln zł i którego celem jest zarówno zaprojektowanie, jak i rozbudowa torów w rejonie stacji Biała Podlaska i Małaszewicze, położonych na linii Warszawa – Terespol. Dzięki tej inwestycji znacznie poprawiła się dostępność i przepustowość stacji, a także wzmocniona została konkurencyjność kolei w transporcie ładunków.

Rozbudowa stacji Małaszewicze ukończona

Zakończyła się rozbudowa stacji Małaszewicze, położonej między Białą Podlaską a Terespolem. Na stacji dodano trzy kolejne tory, które  zwiększyły przepustowości stacji, co umożliwia teraz przewóz większych ilości towarów. Inwestycja miała pozytywny wpływ na konkurencyjność kolei w międzynarodowym transporcie towarowym na ważnej trasie wschód-zachód.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na stacji w Małaszewiczach i Białej Podlaskiej będą lepsze możliwości przewozu towarów na granicy Polski. Kolej zyska jako sprawny i ekologiczny środek transportu – mówi Andrzej Bittel, Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

PKP PLK

Czytaj też: Rząd sfinansuje modernizację Małaszewicz! UE nie dała pieniędzy

W ramach projektu również stacja Biała Podlaska zostanie rozbudowana o dziesięć torów. Razem zostanie wybudowanych kilkanaście kilometrów nowych torów, a po modernizacji, stacja w Białej Podlaskiej będzie w stanie obsługiwać większą liczbę pociągów towarowych o długości 750 metrów. W zakres prac wchodzi również budowa sieci trakcyjnej, rozjazdów oraz instalacji do sterowania ruchem kolejowym. Ponadto, przewidziane jest odwodnienie, co jest kluczowe dla utrzymania torów w dobrym stanie. Finansowanie prac pochodzi ze środków publicznych, przeznaczonych na wzmocnienie finansowe Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach wsparcia Krajowego Programu Kolejowego. Prace planowane są do ukończenia w 2024 roku.

Zarządca Infrastruktury stale inwestuje w modernizację kolei dla poprawy przewozu towarów. Prowadzone inwestycje umożliwiają przejazd większej liczby pociągów, co oznacza lepsze możliwości wymiany handlowej – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PKP PLK

Rozbudowa infrastruktury towarzyszącej

W ramach inwestycji przewidziana jest także konstrukcja przejścia podziemnego pod torami na nowym przystanku Biała Podlaska Wschodnia, co znacząco zwiększy poziom bezpieczeństwa. Dla pasażerów, którzy mają trudności z poruszaniem się, zostaną udostępnione pochylnie. Wewnątrz tunelu zamontowane zostanie energooszczędne oświetlenie LED, zapewniające jasne i efektywne oświetlenie.

Wejście do tunelu będzie dostępne od strony ulicy Sidorskiej i Akademii Bialskiej. Obecnie prace koncentrują się na budowie odwodnienia drogi, łączącej ulicę Sidorską z przystankiem Biała Podlaska Wschodnia. Cały projekt realizowany jest przez firmę Trakcja S.A., a planowany czas wykonania prac to lata 2022-2024.

PKP PLK

Czytaj też: Spółka LOTOS Kolej przejęła majątek ORLEN KolTrans Photo of Adam Suraj

Rozbudowa stacji Małaszewicze i Biała Podlaska stanowi ważny element projektu „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol”, który został sfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Wartość tego przedsięwzięcia wynosi 754,9 mln złotych.

Terminal w Małaszewiczach będzie obsługiwał cięższe pociągi

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button