KolejowyTransport

PKP Intercity ogłosi przetarg na 300 nowoczesnych wagonów

Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity podczas pierwszego dnia Forum Ekonomicznego w Karpaczu zapowiedział, że wkrótce PKP Intercity ogłosi przetarg na 300 nowoczesnych wagonów z prawem opcji na kolejnych 150. Szef spółki zaznaczył, że będą to ,,nowoczesne pojazdy projektowane w inny sposób niż dotychczas, które zapewnią wysoki standard podróży”.

PKP Intercity ogłosi przetarg na nowe wagony

Prezes PKP Intercity poinformował podczas pierwszego dnia Forum Ekonomicznego w Karpaczu, że wkrótce PKP Intercity ogłosi przetarg na 300 nowoczesnych wagonów z prawem opcji na kolejnych 150. Zamówienie przewoźnika obejmie różne typy wagonów, dostosowane do różnorodnych potrzeb pasażerów, w tym wagony przedziałowe i bezprzedziałowe, pierwszej i drugiej klasy, restauracyjne, a także przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, dla osób podróżujących z dziećmi i do przewozu rowerów. Nowe wagony dla PKP Intercity mają być projektowane w oparciu o nowe podejście do designu.

Wśród udogodnień raczej nie znajdzie się nic, czego pasażerowie Intercity nie otrzymali w obecnie użytkowanych maszynach. Normą mają być klimatyzacja, gniazdka elektryczne, możliwość skorzystania z Wi-Fi oraz platformy multimedialnej, ułatwienie dostępu dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się czy miejsca specjalne dla opiekunów z dziećmi. Jak widać, udogodnienia będą standardowe i powtarzalne.

PKP Intercity zakupi wagony w ramach programu inwestycyjnego „Kolej dużych inwestycji”. Polski przewoźnik planuje do 2030 r. wydać ponad 27 mld zł, w tym 2,6 mld zł na stacje postojowe. Pozostała kwota, czyli 24,5 mld zł, zostanie spożytkowana na inwestycje związane z taborem kolejowym przewoźnika. Warto dodać, że flota PKP Intercity została już wzmocniona w tym roku 27 nowoczesnymi wagonami bezprzedziałowymi 2 klasy, 23 wagonami przedziałowymi 2 klasy oraz 10 wagonami bezprzedziałowymi 2 klasy wyposażonymi w osiem wieszaków do przewozu rowerów. Wagony PKP Intercity są polskiej produkcji i zostały wyprodukowane w poznańskiej Fabryce Pojazdów Szynowych H. Cegielski.

Bardzo ważne, aby produkt był szyty na miarę, żeby nasze wagony były dostosowane do oczekiwań każdego pasażera. Nie zapominamy też o dzieciach, o przejazdach rodzinnych, bo zależy nam, aby pasażerowie czuli się dobrze w pociągach i chętnie wracali na kolej – stwierdził Marek Chraniuk.

PKP Intercity

Czytaj też: 4 września PKP Intercity wprowadzi kolejną korektę kolejowego rozkładu jazdy

Rekordy przewozów

Rosnące ceny paliw sprawiają, że Polacy coraz częściej wybierają alternatywę w postaci przejazdów pociągiem. Tylko w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku PKP Intercity przewiózł rekordową liczbę 32 milionów pasażerów. Polski przewoźnik szacuje ponadto, że 2022 rok zamknie wynikiem ponad 50 milionów pasażerów.

Wakacje były dla nas dużym wyzwaniem. Już od marca, od początku konfliktu na Ukrainie nasze zaangażowanie w realizację przewozów musiało być większe. Podczas długich weekendów biliśmy kolejne dzienne rekordy przewozu osób. Najpierw 19 czerwca, kiedy z usług PKP Intercity skorzystało 247 tys. pasażerów, a potem 12 sierpnia, kiedy przewieziono 251 tys. osób – zaznaczył prezes PKP Intercity.

Prezes spółki dodał, że w wakacje jeździło średnio 436 pociągów IC dziennie, które zapewniły pasażerom dojazd do 414 miast i miejscowości. Zdaniem przewoźnika, wpływ na wzrost przewozów pasażerskich miało również wprowadzenie wakacyjnej oferty promocyjnej „Taniej z Bliskimi”, w ramach której podróżujący pociągami IC oraz TLK w grupach od dwóch do sześciu osób otrzymali 30 proc. zniżki na wszystkie bilety. W lipcu w ramach tej oferty zakupiono bilety dla blisko miliona podróżnych.

PKP Intercity

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Lipcowy rekord w PKP Intercity! Obsłużono blisko 6,5 mln pasażerów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button