Firma Nevomo ogłosiła ukończenie 700-metrowego toru testowego dla pojazdów MagRail. MagRail to prototyp kolei magnetycznej, która w przeciwieństwie do już istniejących maszyn, ma umożliwić lewitację magnetyczną na konwencjonalnych i już istniejących torach. Pierwsze testy magnetycznych pociągów rozpoczną się na Podkarpaciu.
Pierwszy prototyp od Nevomo już na torze testowym
Nevomo stawia poważny krok w planach wprowadzenia technologii pociągów, które mają wykorzystywać lewitację magnetyczną do poruszania się. Firma ogłosiła ukończenie 700-metrowego toru testowego w Polsce. Pierwszy pojazd MagRail, z technologią umożliwiającą eksploatację kolei opartej na lewitacji magnetycznej, dotarł już na plac testowy w pobliżu miejscowości Nowa Sarzyna w województwie podkarpackim. Produkcja pojazdu została opóźniona z powodu braku części, ale prototyp zacznie jeździć w najbliższych dniach.
Bardzo się cieszymy, że pomimo zakłóceń w globalnych łańcuchach dostaw, udało nam się do końca lata zmontować wszystko, czego potrzebowaliśmy. Finalizujemy ostatnie etapy i nie możemy się doczekać, aby wkrótce rozpocząć testy – powiedział współzałożyciel firmy Łukasz Mielczarek.
Firma już w ubiegłym roku podpisała umowę o współpracy z włoskim zarządcą infrastruktury kolejowej Rete Ferroviaria Italian. Celem umowy jest potwierdzenie technicznych i ekonomicznych możliwości wdrożenia technologii MagRail na istniejącej infrastrukturze kolejowej.
Czytaj też: Nevomo buduje najdłuższy tor do testów kolei magnetycznej w Europie
Czy to przyszłość kolei?
Technologia MagRail ma działać na zasadzie lewitacji magnetycznej. Pojazdy MagRail mają być napędzane przez silnik liniowy. W odróżnieniu od projektów typu maglev, to właśnie umieszczenie elementów umożliwiających przyspieszenie i lewitację magnetyczną ma umożliwić MagRail jazdę na już istniejących liniach konwencjonalnych. Z technicznego punktu widzenia ma to umożliwić wspólne funkcjonowanie konwencjonalnego transportu kolejowego i nowych, szybszych pojazdów lewitujących na tych samych torach.
Wykorzystując istniejącą infrastrukturę kolejową i przestrzegając przepisów kolejowych, firma dąży do umożliwienia podróżowania z prędkością do 550 km/h. Firma jest pierwszą na świecie, która oferuje stopniowe wprowadzanie rozwiązań inspirowanych koncepcją Hyperloop, stanowiąc innowację w transporcie kolejowym jako takim. Jednak w przeciwieństwie do Hyperloopa, nie będą potrzebne tak duże inwestycje w infrastrukturę.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Znajdziesz nas w Google NewsChiny wyprodukowały lewitującą kolej magnetyczną zdolną poruszać się 600 km/h!
4 Komentarze