Firma Metrans uruchomiła nowe połączenia kolejowe między Turcją i Słowacją oraz Polską i Czechami. Nowe połączenie daje firmie dostęp zarówno do Bałtyku, jak i Morza Czarnego. Nowe usługi to również szansa dla rozwoju sieci kolejowej na południowej granicy naszego kraju.
Metrans uzyskał dostęp do Bałtyku
Metrans uruchomił nowe kolejowe połączenia towarowe, które rozszerzą jego sieć od Morza Bałtyckiego do Morza Czarnego. Usługi połączą odpowiednio Turcję ze Słowacją oraz Polskę z Czechami. Połączenie Turcja – Słowacja to pierwszy pociąg Metransu w kierunku południowym ze Słowacji. Połączenie Polska – Czechy to dla Metransu zarówno otwarcie na Bałtyk, jak i przykład możliwej roli południowej granicy Polski.
Kompletna sieć kolejowa rozciąga się obecnie od Gdańska, Hamburga, Bremerhaven, Wilhelmshaven i Rotterdamu w północnej Europie do Kopru, Triestu, Pireusu i Stambułu na południu – przekazała firma.
Czas tranzytu oscyluje wokół sześciu dni, a wyjazdy z obu terminali odbywają się w środy i soboty. Trasa będzie przebiegać przez Turcję, Bułgarię, Serbię, Węgry i Słowację. Terminal w Halkali jest punktem wejścia/wyjścia dla pociągów kursujących pomiędzy Turcją a kontynentem europejskim. Obecnie planowane są dwa cotygodniowe kursy w obie strony.
Nowe połączenie z Turcją było możliwe dzięki współpracy z tureckim dostawcą usług logistycznych Omsan Logistics – podkreślił Metrans.
Czytaj też: Nowe połączenie intermodalne pomiędzy Ostrawą a Gdańskiem. Na trasie będą kursować pociągi o długości 750 m
Nowe możliwości południowej granicy Polski
Z terminalu Metrans Hub Terminal Dunajska Streda na Słowacji wyjechał pierwszy pociąg w kierunku Turcji. Będzie to pierwszy wyjazd Metransu na południe z terminalu na Słowacji. Jeśli chodzi o nowe połączenie między Polską a Czechami, Metrans ma wreszcie otwarcie na Bałtyk. Planowane są trzy cotygodniowe rotacje pomiędzy terminalem w Polsce a terminalem w czeskiej Ostrawie, z przystankiem w Dąbrowie Górniczej, 15 kilometrów od Katowic. Nowa usługa będzie dostosowana do pociągów o długości 750 metrów.
Ponadto jest to przykład możliwości, jakie daje południowa granica Polski. Granica ta jest w rzeczywistości najmniej wykorzystywana, jeśli chodzi o przewozy kolejowe, w porównaniu z granicą wschodnią i zachodnią. Jednak ostatnie wydarzenia geopolityczne skomplikowały sytuację na przejściach granicznych na wschodzie, być może czyniąc tego typu trasy bardziej atrakcyjnymi.
Czytaj też: Samsung po raz kolejny zainwestuje w Polsce! W planach budowa fabryki we Wronkach
Znajdziesz nas w Google NewsMETRANS przejmuje centrum logistyczne w Terminalu Małaszewicze
3 Komentarze