LotniczyTransport

KLM odbiera pierwszego Boeinga 787-10 po dwóch latach przerwy

Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM odebrały swojego szóstego Boeinga 787-10 Dreamliner. Jednocześnie ta szósta dostawa tego wariantu była pierwszą od ponad dwóch lat. Poprzedni Dreamliner dla KLM przybył w lutym 2020 roku.

Boeing dla KLM

Jak podaje BOE Family Flights, najnowszy Dreamliner KLM jest zarejestrowany jako PH-BKH, posiada numer Boeinga MSN 42489 i numer linii 1008. Według FlightRadar24.com, samolot wystartował z Charleston w Południowej Karolinie 31 sierpnia o 18:41 czasu lokalnego i odbył transatlantycką podróż do Amsterdamu w około siedem i pół godziny. Po nocnym locie, samolot wylądował na lotnisku Amsterdam Schiphol o 08:12 czasu lokalnego. W sumie PH-BKH odbył siedem lotów przed dostawą, a łączny czas lotu próbnego wyniósł 17 godzin i 15 minut. Pierwszy lot odrzutowca odbył się 22 maja 2020 roku, a piąty lot był ostatnim przed długą przerwą. Od października 2020 do sierpnia 2022 roku samolot był uziemiony w Charleston.

FlightRadar24.com

Dwuletnia przerwa w dostawach Dreamlinera KLM dokładnie odzwierciedla problemy Boeinga z FAA, które zmusiły amerykańskiego producenta samolotów do wstrzymania wszystkich dostaw 787 do czasu rozwiązania problemów produkcyjnych. W 2021 roku nastąpiło wznowienie dostaw, ale było ono krótkotrwałe. Po ciężkiej pracy z amerykańskim regulatorem, aby spełnić wymagane standardy, dopiero 10 sierpnia 2022 roku Boeing mógł wysłać nowe samoloty 787 do klientów. Pierwsza dostawa po przerwie trafiła do American Airlines, które otrzymały swój pierwszy samolot Boeing 787-8 od kwietnia 2021 roku. W przypadku KLM, holenderska linia nie otrzymała 787 od lutego 2020 roku. Wcześniej przewoźnik odbierał 787-10 co kilka miesięcy, otrzymując trzy jesienią 2019 roku. Pierwszy Boeing 787-10 Dreamliner linii pojawił się w czerwcu 2019 roku i otrzymał przydomek „Oranjebloesem” (Kwiat Pomarańczy) i został zarejestrowany PH-BKA.

KLM

Czyta też: ufthansa w końcu się doczekała. Dreamliner już w Niemczech

KLM może otrzymać kolejne samoloty

Nie ulega wątpliwości, że linia lotnicza powinna mieć już dużo więcej 787-10. Rzeczywiście, zgodnie ze starym oświadczeniem znalezionym na stronie internetowej KLM, linia planowała mieć 15 Boeingów 787-10 w swojej flocie do 2022 roku. Miejmy nadzieję, że Boeing nie będzie potrzebował zbyt wiele czasu, aby uporządkować swoje zaległości w dostawach. Jeśli chodzi o KLM, istnieją cztery 787-10 już zbudowanych, ale jeszcze niedostarczonych maszyn. Samoloty te mają następujące numery rejestracyjne i seryjne/numery linii:

  • PH-BKI (MSN 42496/1016),
  • PH-BKK (MSN 42500/1074),
  • PH-BKL (MSN 42501/1130),
  • PH-BKM (oznaczony jako samolot dzierżawiony przez Planespotters.net bez informacji MSN).

PH-BKI został wyprowadzony z magazynu w zeszłym tygodniu, podczas gdy BKL odbył kilka dni temu swój czwarty i najnowszy lot próbny. Ta aktywność wskazuje, że flota KLM może z pewnością powiększyć się o kolejne dwa samoloty w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Czytaj też: Boeing chce się pozbyć ze swoich samolotów nazwy MAX

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button