MorskiTransport

CMA CGM znów notuje duże zyski, ale spodziewa się spowolnienia

Gigant transportowy CMA CGM poinformował w piątek o kolejnym skoku zysków kwartalnych. Firma dodała jednak, że słabnące wydatki konsumentów ograniczają popyt na żeglugę i stawki frachtowe.

Dobry kwartał CMA CGM

Francuska firma CMA CGM, jedna z największych na świecie linii kontenerowych, odnotowała zysk netto w wysokości 7,6 mld dolarów w drugim kwartale, co oznacza wzrost z 3,5 mld dolarów w roku poprzednim, a także przekroczenie 7,2 mld dolarów w pierwszym kwartale. Wyższe przychody z przewozu kontenerów pomogły zrównoważyć rosnące koszty operacyjne w minionym kwartale, w tym prawie 75-procentowy skok kosztów paliwa dla statków w ujęciu rok do roku. Nawiązując do swoich konkurentów, firma dodała, że presja ekonomiczna zaczyna być odczuwalna w żegludze, schładzając intensywny popyt na transport oceaniczny od czasu pandemii.

Globalny spadek wydatków konsumpcyjnych, który był już odczuwalny tego lata, doprowadzi do normalizacji warunków handlu międzynarodowego w drugiej połowie, jak również do spadku popytu na żeglugę. Słabnący popyt w ostatnich tygodniach doprowadził do spadku stawek frachtowych w niektórych regionach – przekazał Rodolphe Saade, prezes i dyrektor generalny CMA CGM.

Czytaj też: Statki CMA CGM przestaną przewozić odpady z tworzyw sztucznych

Spadek wolumenu

Wolumen kontenerów przewożonych przez grupę spadł o 1,3% rok do roku w drugim kwartale z powodu utrzymujących się zatorów w portach, chociaż poziom ten wzrósł o 6% w porównaniu z pierwszym kwartałem. Rosnące zyski grupy, prywatnie kontrolowanej przez rodzinę Saade, skłoniły rząd francuski do wezwania firmy w tym roku do pomocy w łagodzeniu presji inflacyjnej. CMA CGM odpowiedziało zniżkami na stawki przewozowe dla ładunków do Francji.

Grupa, która twierdzi, że reinwestuje 90% zysków, rozszerzyła działalność w zakresie logistyki pozamorskiej i w tym roku stała się udziałowcem Air France-KLM, w ramach partnerstwa w zakresie ładunków lotniczych cargo. Grupa przejęła również GEFCO, europejskiego lidera w logistyce branży motoryzacyjnej i międzynarodowego specjalistę w obszarze multimodalnego łańcucha dostaw. Dzięki przejęciu, Grupa chce kontynuować działalność GEFCO w bezpiecznych ramach regulacyjnych, a następnie, dzięki wykorzystaniu swoich możliwości logistycznych, zwiększyć rozwój tej firmy przede wszystkim na rynkach międzynarodowych.

Czytaj też: Przedsiębiorstwa zwiększają zatrudnienie, zamiast inwestować w maszyny

AP Moller – Maersk finalizuje przejęcie LF Logistics z Hongkongu

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button