E-commerce

Tipsa wprowadza nową usługę płatności bezgotówkowej na hiszpańskim rynku

Tipsa wprowadza na hiszpański rynek usług logistycznych nowe rozwiązanie technologiczne, które ma odmienić formę dostawy za pobraniem. Pomimo że istnieje kilka podobnych rozwiązań na europejskim rynku, w Hiszpanii jest to nowość, która ma obniżyć koszty oraz zwiększyć sprzedaż. 

Tipsa wprowadza nowe rozwiązanie na rynku krajowym

Firma transportowa uruchamia we współpracy z BBVA i niemieckim fintechem Rubean nowe rozwiązanie technologiczne na rynku krajowym. Powstaje aplikacja do płatności kartą bankową z PDA doręczyciela. Rozwiązanie będzie wdrażane w hiszpańskim sektorze „transportu pilnego”, aby skrócić czas dostawy i wprowadzić na rodzimy rynek metody płatności powszechnie stosowane w innych europejskich państwach.

Szacuje się, że projekt obejmie ponad 30 000 klientów firmy transportowej i ich odbiorców pozwalając im zapłacić w momencie odbioru paczki oraz za pośrednictwem karty. Tym samym klient co prawda nie zapłaci, dopóki produkt nie znajdzie się w jego rękach. Doręczyciel uniknie noszenia przy sobie pieniędzy, co ma być mniej problematycznym i znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem.

Zobacz także: DHL podnosi ceny dla klientów biznesowych i nakłada nowe opłaty

Nowe podejście do odbioru za pobraniem

Sama operacja będzie całkowicie „bezdotykowa”. Dany klient będzie musiał mieć przy sobie tylko kartę lub smartfon, aby zarządzać płatnością. Ma to maksymalizować bezpieczeństwo, komfort i przejrzystość całego procesu dostawy.

TIPSA jest firmą zintegrowaną z międzynarodową siecią transportową DPDgroup. Specjalizuje się w ekspresowej dostawie przesyłek lekkich. W skład firmy wchodzą 300 agencji i 13 hubów. Na hiszpańskim rynku odgrywa znaczącą rolę w transporcie dokumentów.

Zobacz także: Wakacje kredytowe 2022: złożono już ponad milion wniosków, banki liczą koszty

Marisa Camacho, reprezentująca Tipsy wskazała, że to ogromny krok w zakresie poprawy jakości usług gotówkowych przy odbiorze. Szacuje się, że rozwiązanie pozwoli zwiększyć sprzedaż w średniej i długiej perspektywie czasowej oraz obniżyć koszty.

Płatności bezdotykowe w logistyce są rozwinięte w innych krajach europejskich, w tym Polsce. Jednak w Hiszpanii rozwiązanie to stanowi innowację i krok w kierunku zmniejszenia odsetka transakcji wykonywanych za pomocą gotówki.

DHL rozszerza ofertę i wprowadza dwie nowe usługi dla klientów biznesowych

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button