SEKO udostępnia klientom nowe narzędzie, aby zmniejszyć wolumen zwracanych zamówień
SEKO Logistics, globalny dostawca usług logistycznych, uruchomił SEKO Live, aby zmniejszyć wolumen zwracanych zamówień online.
Komunikacja konsumenta z ekspertem na wyciągnięcie ręki
W ramach SEKO Live dostępna jest natychmiastowa komunikacja „za jednym dotknięciem”. Przedstawiciele SEKO zakładają, że konsumenci kupują niewłaściwe produkty, ponieważ uzyskują zbyt mało informacji o ich specyfice. Jest to problemem szczególnie podczas dostaw przesyłek o dużych gabarytach, np. pralek czy lodówek. Co więcej, zwrot tych produktów bywa utrudniony ze względu na wagę oraz rozmiary. Gdy towar jest dostarczany pod dany adres, nieścisłości związane z produktem sprawiają, że klient decyduje się go odesłać. Potencjalnym powodem może być problem z zainstalowaniem czy zaprogramowaniem sprzętu.
SEKO Live pozwala na natychmiastowe udostępnianie, przesyłanie strumieniowe i łączenie się z centralnymi zasobami podczas samodzielnej instalacji, aby szybko rozwiązać pytania lub wątpliwości zgłoszone przez użytkownika. Dzięki temu prawdopodobieństwo chęci dokonania zwrotu ma zostać zminimalizowane.
James Gagne, Prezes i Dyrektor Generalny SEKO powiedział o nowej inicjatywie:
W większości przypadków dostawy do domu dużych i nieporęcznych przedmiotów są realizowane dokładnie zgodnie z planem, ale jeśli klient ma pytania lub wątpliwości dotyczące zakupu, okno czasowe na uratowanie sprzedaży i zapobieżenie zwrotowi może wynosić dosłownie kilka minut.
Zobacz także: Idaho National Laboratory pracuje nad superszybkimi ładowarkami wykorzystującymi uczenie maszynowe
SEKO Live opracowane na podstawie statystyk i badań konsumenckich
Tylko w USA zwroty kosztują sprzedawców detalicznych ponad 760 miliardów dolarów rocznie w postaci utraconej sprzedaży. Wpływa to również na ślad węglowy. Rozwiązanie to ma uchronić sprzedawców przed potencjalnymi negatywnymi opiniami w sieci. Osoby mające problem z uruchomieniem danego sprzętu często są skłonne napisać złą opinię. Udostępniając kanał, który pozwoli połączyć sprzedawcę z klientem, wiele sytuacji może finalnie zakończyć się sfinalizowaną transakcją. Statystyki pokazują, że 96% klientów odeśle paczkę, jeśli doświadcza słabej obsługi, a 80,2% kupujących online zwróci produkt, jeśli uważa, że jest uszkodzony lub nie działa poprawnie.
Zobacz także: Norweski fundusz odnotował stratę w pierwszej połowie tego roku. Winne spółki technologiczne
SEKO Live to również szybkie porady ekspertów, które są przydatne w dalszych etapach użytkowania sprzętu. Aplikacja jest aktywowana po naciśnięciu w dany link, rozmowy są transmitowane na żywo i obsługiwane przez dwukierunkową komunikację za pomocą komunikatora przy użyciu narzędzia Pro Text Translate, aby przekonwertować tekst każdej ze stron na ich język ojczysty.
Znajdziesz nas w Google NewsGeneral Motors odnotowuje znaczący wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych
Jeden komentarz