E-commerce

SEKO udostępnia klientom nowe narzędzie, aby zmniejszyć wolumen zwracanych zamówień

SEKO Logistics, globalny dostawca usług logistycznych, uruchomił SEKO Live, aby zmniejszyć wolumen zwracanych zamówień online. 

Komunikacja konsumenta z ekspertem na wyciągnięcie ręki

W ramach SEKO Live dostępna jest natychmiastowa komunikacja „za jednym dotknięciem”. Przedstawiciele SEKO zakładają, że konsumenci kupują niewłaściwe produkty, ponieważ uzyskują zbyt mało informacji o ich specyfice. Jest to problemem szczególnie podczas dostaw przesyłek o dużych gabarytach, np. pralek czy lodówek. Co więcej, zwrot tych produktów bywa utrudniony ze względu na wagę oraz rozmiary. Gdy towar jest dostarczany pod dany adres, nieścisłości związane z produktem sprawiają, że klient decyduje się go odesłać. Potencjalnym powodem może być problem z zainstalowaniem czy zaprogramowaniem sprzętu.

SEKO Live pozwala na natychmiastowe udostępnianie, przesyłanie strumieniowe i łączenie się z centralnymi zasobami podczas samodzielnej instalacji, aby szybko rozwiązać pytania lub wątpliwości zgłoszone przez użytkownika. Dzięki temu prawdopodobieństwo chęci dokonania zwrotu ma zostać zminimalizowane.

James Gagne, Prezes i Dyrektor Generalny SEKO powiedział o nowej inicjatywie:

W większości przypadków dostawy do domu dużych i nieporęcznych przedmiotów są realizowane dokładnie zgodnie z planem, ale jeśli klient ma pytania lub wątpliwości dotyczące zakupu, okno czasowe na uratowanie sprzedaży i zapobieżenie zwrotowi może wynosić dosłownie kilka minut.

Zobacz także: Idaho National Laboratory pracuje nad superszybkimi ładowarkami wykorzystującymi uczenie maszynowe

SEKO Live opracowane na podstawie statystyk i badań konsumenckich

Tylko w USA zwroty kosztują sprzedawców detalicznych ponad 760 miliardów dolarów rocznie w postaci utraconej sprzedaży. Wpływa to również na ślad węglowy. Rozwiązanie to ma uchronić sprzedawców przed potencjalnymi negatywnymi opiniami w sieci. Osoby mające problem z uruchomieniem danego sprzętu często są skłonne napisać złą opinię. Udostępniając kanał, który pozwoli połączyć sprzedawcę z klientem, wiele sytuacji może finalnie zakończyć się sfinalizowaną transakcją. Statystyki pokazują, że 96% klientów odeśle paczkę, jeśli doświadcza słabej obsługi, a 80,2% kupujących online zwróci produkt, jeśli uważa, że jest uszkodzony lub nie działa poprawnie.

Zobacz także: Norweski fundusz odnotował stratę w pierwszej połowie tego roku. Winne spółki technologiczne

SEKO Live to również szybkie porady ekspertów, które są przydatne w dalszych etapach użytkowania sprzętu. Aplikacja jest aktywowana po naciśnięciu w dany link, rozmowy są transmitowane na żywo i obsługiwane przez dwukierunkową komunikację za pomocą komunikatora przy użyciu narzędzia Pro Text Translate, aby przekonwertować tekst każdej ze stron na ich język ojczysty.

General Motors odnotowuje znaczący wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button