
Zachodnie koncerny motoryzacyjne raportują kolejne problemy związane z procesami produkcji. Brak szkła, niezbędnego elementu do produkcji wielu podzespołów, zmusza do rewizji planów dotyczących produkcji oraz po raz kolejny może doprowadzić do wzrostu cen. Problemem obiecała zająć się Komisja Europejska.
Brak szkła poważnym zagrożeniem dla branży motoryzacyjnej
Na łamach Wall Street Journal opublikowano raport, z którego wynika, że koncerny motoryzacyjne zgłaszają kolejny problem, który może poważnie wpłynąć na produkcję i finalnie rynek samochodów osobowych. Mowa o niedoborach szkła.
Jak informują specjaliści z branży, obecnie znaczne zapasy zabezpiecza Volkswagen. Koncern stara się przygotować na ewentualny kryzys, zmieniając swoją strategię logistyczną. Znaczna ilość szkła wymaga odpowiednich warunków składowania oraz planowania produkcji. To natomiast prowadzi do wzrostu cen, które mogą być przerzucane na konsumentów.
Zobacz także: DHL podnosi ceny dla klientów biznesowych i nakłada nowe opłaty
Dlaczego brakuje szkła? Bo brakuje gazu
Za wzrost cen szkła i niedobory w przemyśle pośrednio odpowiada Rosja. Zapowiadane ograniczenia gazu ziemnego, niezbędnego przy produkcji szklanych elementów, najbardziej mają uderzyć w przemysł niemiecki. Nasz zachodni sąsiad już teraz zmaga się z problemami w dziedzinie energetyki, które mają się pogłębić w zbliżającym się sezonie zimowym.
Zgodnie z zapowiedziami, problemami związanymi z brakiem szkła, ma zająć się Komisja Europejska. Organ unijny przygotowuje strategię, która ma pomóc w zabezpieczeniu dostaw dla priorytetowych gałęzi przemysłu w UE.
Zobacz także: Wakacje kredytowe 2022: złożono już ponad milion wniosków, banki liczą koszty
Po trwającym kilkanaście miesięcy kryzysie związanym z niedoborem półprzewodników branża motoryzacyjna stoi przed widmem kolejnych problemów. Dodatkowo ceny energii i ropy są coraz wyższe, co prowadzi do wzrostu kosztów i wydłuża okres oczekiwania na nowy samochód. Zgodnie z oczekiwaniami odbije się to również na rynku wtórnym, gdzie po raz kolejny będzie można zaobserwować wzrost cen (Więcej: Kanada będzie dostarczać surowce do produkcji samochodów Volkswagenowi i Mercedesowi oraz SAMAR: Sprowadzamy coraz starsze samochody! Import najsłabszy od lat).
Znajdziesz nas w Google NewsElektryków przybywa, ładowarek niekoniecznie. Polska niechlubnym liderem zestawienia