E-commerce

Packeta rozszerza współpracę z Pocztą Polską

Packeta rozszerza współpracę z Pocztą Polską w ramach rozwoju rynku e-commerce. Dzięki partnerstwu spółka Skarbu Państwa ma zwiększyć swoją konkurencyjność. 

Packeta na polskim rynku – współpraca z Pocztą Polską

Packeta to działająca w Polsce platforma logistyczna dla e-commerce. Według najnowszych informacji rozszerza umowę z Pocztą Polską. W rezultacie klienci otrzymają możliwość odbioru przesyłki z zagranicznych e-sklepów w sieci punktów odbioru Poczty Polskiej – Pocztex PUNKT, a więc w ponad 17 tys. punktów w Polsce.

Współpraca z Pocztą Polską ma być reakcją na oczekiwania konsumentów na rodzimym rynku. Osoby korzystające z platformy będą mogły wybrać opcję odbioru przesyłki za pośrednictwem usługi Pocztex PUNKT. Packeta realizuje dostawy w 34 krajach. Tym samym, jeśli polski konsument złoży zamówienie w sklepach internetowych na terenie wskazanych państw, będzie mógł odebrać przesyłkę bezpośrednio w placówce pocztowej lub dedykowanych punktach odbioru Poczty Polskiej, bez dodatkowych opłat.

Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej, powiedział o współpracy:

Zgodnie z założoną przez nas strategią, w ostatnim czasie intensywnie rozszerzamy działania o współpracę z kolejnymi firmami. Dzięki pozyskaniu nowych partnerów biznesowych oraz rozszerzaniu współpracy z dotychczasowymi, Poczta Polska dysponuje największą w kraju siecią ponad 17 tys. punktów odbioru. Ponadto Spółka intensywnie pracuje nad rozbudową sieci własnych, zewnętrznych automatów paczkowych. Partnerstwo z Packetą jest więc kolejnym krokiem potwierdzającym, że świadczymy usługi kurierskie na wysokim poziomie. 

Zobacz także: Hiszpania nałożyła ogromną grzywnę na Amazon Road Transport

Odbiór przesyłki w jednym z ponad 17 tys. punktów

Jak poinformowano, obecnie Poczta Polska dysponuje siecią ponad 17 tys. punktów odbioru. Wlicza się w to zarówno własne placówki, jak i punkty zlokalizowane na stacjach paliw Orlen, kioskach i salonikach Ruch czy w sklepach: Żabka, Lewiatan, ABC czy Delikatesy Centrum. Poczta Polska umieszcza automaty paczkowe również w wybranych sklepach sieci Biedronka (Więcej: Poczta Polska instaluje automaty paczkowe m.in. przy sklepach sieci Biedronka).

Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland, wskazuje na rosnący potencjał e-commerce:

Rynek e-commerce na całym świecie wciąż prężnie się rozwija. Dziś to miejsce, do którego swobodny dostęp chce mieć każdy użytkownik internetu. Cały czas intensyfikujemy działania na polskim rynku, czego efektem jest rozszerzenie współpracy z Pocztą Polską. W ten sposób dajemy polskim konsumentom możliwość korzystnych cenowo dostaw z zagranicznych e-sklepów do punktów odbioru Pocztex PUNKT. 

Zobacz także: Produkcja budowlana w Polsce poniżej oczekiwań. Jakie zmiany pojawiają się na rynku?

W minionym roku Packeta dostarczyła przeszło 73 miliony paczek i osiągnęła obroty na poziomie ponad 200 mln euro. W Polsce znajdują się dwa magazyny Packety, w Warszawie i Cieszynie, jednak planowane są dalsze inwestycje w wielkopowierzchniowe obiekty. Firma zajmuje się również świadczeniem usług doradczych dla sklepów online, które chcą rozpocząć działalność na nowych rynkach.

Poczta Polska instaluje automaty paczkowe m.in. przy sklepach sieci Biedronka

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button