E-commerce

Wartość e-commerce we Włoszech bije rekordy, ale spowalnia 

Chociaż wartość e-commerce we Włoszech wzrosła, wydaje się, że rozwój sprzedaży online zwalnia

W ubiegłym roku wartość e-commerce we Włoszech wyniosła 76 miliardów euro. To wzrost o 18,6 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Należy jednak zauważyć, że większość tego wzrostu wynikała z podwyżek cen.

Rekordowa wartość e-commerce we Włoszech

Dane pochodzą z raportu Ecommerce in Italy 2023 firmy konsultingowej ds. strategii cyfrowych Casaleggio Associati we Włoszech. Jak informuje portal Ecommerce News, w  2021 roku rynek e-commerce we Włoszech osiągnął obrót wynoszący 64 miliardy euro, co stanowiło wzrost o 33 procent w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Rok później wartość e-commerce we Włoszech wyniosła 76 miliardów euro. Chociaż oznacza to wzrost o 18,6 procent, wydaje się, że rozwój sprzedaży online zwalnia.

Ubiegły rok był dla sprzedawców i producentów rokiem powrotu do smutnej rzeczywistości. Musieli powrócić oni do gry według zasad rynkowych bez wsparcia, a w niektórych przypadkach napotykając w swoim biznesie nowe przeszkody. Prawdziwą nowością była wysoka inflacja, której włoski e-commerce jeszcze nigdy nie doświadczył w takim stopniu. Dodatkowo na zakupy online wpływ miał też niepewność z powodu kryzysu energetycznego, trwającej wojny i rosnących kosztów transportu z Azji – wyjaśnia prezes Casaleggio Associati, Davide Casaleggio.

Czytaj też: Amazon znów na plusie. Masowe zwolnienia się opłaciły?

Sektor rozrywkowy generuje największą wartość

Jak informuje portal Ecommerce News, sektorem generującym największą wartość był sektor rozrywkowy. Wygenerował on 50 procent całkowitego obrotu online (38 miliardów euro) we Włoszech. Według badań jest to częściowo związane z rozwojem gier online, a także zakupów związanych z hobby i sportem. Drugie miejsce zajmują centra handlowe online, które wygenerowały 19 procent całkowitego przychodu (14,2 miliarda euro).

Sektor turystyczny wykazał największy wzrost w ubiegłym roku (47 procent), co było głównie wynikiem wzrostu cen. Wygenerował on 13,3 procent całkowitego obrotu e-commerce. Według badań sprzedaż ogólna zmniejszyła się w większości sektorów, ale nadal notowała wzrost wartości dzięki wyższym cenom.

Włoskie przedsiębiorstwa online wygenerowały większość swojego obrotu na własnej stronie internetowej (40 procent). Kolejne 28 procent obrotu pochodzi z rynków internetowych. Aplikacje mobilne stają się coraz ważniejsze dla większych sprzedawców, stanowiąc średnio 8 procent obrotu. Według raportu, w tym roku wartość e-commerce we Włoszech może wzrosnąć o 17,3 procent pod względem obrotu.

Czytaj też: IBM zawiesza rekrutację. 7800 pracowników zastąpi sztuczna inteligencja

Oszuści piszą fejkowe recenzje na Amazon przy pomocy ChatGPT 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button