PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
Przemysł 4.0

Microsoft inwestuje w start-up produkujący innowacje paliwa do samolotów

W branży lotniczej trwają pracę nad nowym paliwem, które pozwoli na ograniczenie emisji. Innowacyjne paliwa do silników mają umożliwić realizację celów klimatycznych przyjętych przez największe linie lotnicze. Jednocześnie trwają badania nad substancją, która mogłaby zastąpić klasyczne paliwo. 

Amerykański start-up z dofinansowaniem od renomowanych partnerów

Microsoft wraz z Alaska Airlines inwestują w start-up, który opracowuje metodę pozyskiwania czystego paliwa do silników odrzutowych z emisji dwutlenku węgla. Zrównoważone paliwo lotnicze, powszechnie nazywane SAF, biorąc pod uwagę dostępną technologię, jest stosunkowo drogie w produkcji. Jednak kilka nowych start-upów prowadzi badania, które mają być przełomem i pomóc w transformacji sektora lotniczego.

Biorąc pod uwagę nowe ulgi podatkowe, które obowiązują w Stanach Zjednoczonych po podpisaniu przez prezydenta Joe Bidena Ustawy o redukcji inflacji, inwestowanie w podobne firmy po prostu się opłaca (Więcej: Biden podpisał Inflation Reduction Act. Ogromne inwestycje w transformację energetyczną).

Zobacz także: PLL LOT będą wykorzystywać paliwo SAF z posmażalniczych olejów spożywczych

Alternatywnie pozyskiwane składniki paliwa do silników odrzutowych

Obecnie większość SAF składa się z organicznych olejów roślinnych. Start-up, który nawiązał współpracę z Microsoftem oraz Alaska Airlines wytwarza paliwo z dwutlenku węgla. Firma ma siedzibę w Berkeley w Kalifornii. Partnerstwo biznesowe ma umożliwić jej przyspieszenie produkcji.

Nicholas Flanders, dyrektor generalny i współzałożyciel Twelve tłumaczy, że start-up wykorzystuje energię elektryczną do rozbijania CO2 i wody, a następnie wykorzystuje katalizatory, które łączą elementy, aby stworzyć nowe produkty. Wówczas powstają m.in. elementy składowe paliwa do silników odrzutowych. Uzyskane w ten sposób komponenty mają być znacznie tańsze, co czyni je konkurencyjnymi względem substancji otrzymywanych w inny sposób. Flanders dodaje, że technologia powinna być konkurencyjna kosztowo w stosunku do tradycyjnego paliwa do silników odrzutowych.

Zobacz także: Świat potrzebuje dodatkowych 10 bln USD, aby złagodzić zmiany klimatyczne

Linie lotnicze Alaska Airlines wyznaczyły sobie za cel osiągnięcie zerowej emisji do 2040 roku, realizując pięć założeń. Przedstawiciele tłumaczą inwestycję w start-up szansą na rozwój oraz realizację założonego celu klimatycznego.

Iveco zapewni swoim włoskim klientom pierwszeństwo w dostępie do paliw syntetycznych

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button