Operator logistyczny Kuehne+Nagel stosuje naczepy z panelami słonecznymi, które pozwalają na redukcję zużycia paliwa nawet o 6%. Operator zmniejsza również emisje CO2 w Holandii dzięki fotowoltaice instalowanej na dachach ciężarówek. Panele słoneczne na naczepach obsługiwane są przez zintegrowany system dostarczony przez IM Efficiency.
Panele słoneczne na naczepach – Kuehne+Nagel ogranicza emisje
Operator logistyczny wykorzystuje panele słoneczne na przyczepach ciężarówek w celu ograniczenia emisji. Kuehne+Nagel stosuje system zarządzania energią słoneczną opracowany przez holenderską firmę specjalizującą się w dziedzinie innowacji i zastosowania energii słonecznej w transporcie, IM Efficiency. Pozwala on na ładowanie energią słoneczną urządzeń elektrycznych, m.in. smartfonów. Co więcej, umożliwia zasilanie klimatyzacji w kabinie kierowcy oraz windy załadunkowej.
System IM Efficiency mierzy i przekazuje kierowcy, ile energii zostało wykorzystane w trakcie jazdy. Dzięki panelom następuje mniejsze obciążenie silnika, co zmniejsza zużycie paliwa. Oczywiście najlepsze wyniki osiągane są w miesiącach letnich.
Zobacz także: Grupa Kuehne+Nagel po raz pierwszy znalazła się w rankingu Fortune Global 500
Dane dotyczące redukcji emisji w transporcie
To nie pierwsza firma logistyczna, która stosuje panele słoneczne na naczepach ciężarówek. Podobne rozwiązanie testowane jest m.in. przez firmy zajmujące się transportem chłodniczym (Więcej: Naczepa chłodnicza z panelami fotowoltaicznymi już niedługo rozpocznie testy na francuskich drogach!). Rozwiązanie to staje się coraz popularniejsze na Zachodzie.
Kuehne+Nagel opublikował dane dotyczące redukcji zanieczyszczeń. Naczepę testowano w ramach programu pilotażowego. Według zintegrowanego systemu panele słoneczne mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 1200 litrów rocznie na pojazd. Tym samym zużycie paliwa jest zredukowane nawet o 6%, co pozwala na obniżenie CO2 na samochód ciężarowy o ok. 3,8 tony rocznie.
Zobacz także: W USA zatwierdzono ustawę o redukcji inflacji. Jak wpłynie ona na łańcuchy dostaw?
René van den Akker, dyrektor krajowy Kuehne+Nagel Road Logistics Benelux, zwrócił uwagę na coraz większe zaangażowanie operatora w poszukiwanie metod zmierzających do dekarbonizacji transportu. Dodał także, że stosując innowacje techniczne, przedsiębiorstwo może przyczynić się do wspierania środowiska naturalnego.
Znajdziesz nas w Google NewsKuehne+Nagel wyśle Antonovem aż 111 ton towarów UNICEF na Ukrainę
Jeden komentarz