DrogowyTransport

Kuehne+Nagel wykorzystuje panele słoneczne na naczepach, aby zmniejszyć emisje

Operator logistyczny Kuehne+Nagel stosuje naczepy z panelami słonecznymi, które pozwalają na redukcję zużycia paliwa nawet o 6%. Operator zmniejsza również emisje CO2 w Holandii dzięki fotowoltaice instalowanej na dachach ciężarówek. Panele słoneczne na naczepach obsługiwane są przez zintegrowany system dostarczony przez IM Efficiency. 

Panele słoneczne na naczepach – Kuehne+Nagel ogranicza emisje

Operator logistyczny wykorzystuje panele słoneczne na przyczepach ciężarówek w celu ograniczenia emisji. Kuehne+Nagel stosuje system zarządzania energią słoneczną opracowany przez holenderską firmę specjalizującą się w dziedzinie innowacji i zastosowania energii słonecznej w transporcie, IM Efficiency. Pozwala on na ładowanie energią słoneczną urządzeń elektrycznych, m.in. smartfonów. Co więcej, umożliwia zasilanie klimatyzacji w kabinie kierowcy oraz windy załadunkowej.

System IM Efficiency mierzy i przekazuje kierowcy, ile energii zostało wykorzystane w trakcie jazdy. Dzięki panelom następuje mniejsze obciążenie silnika, co zmniejsza zużycie paliwa. Oczywiście najlepsze wyniki osiągane są w miesiącach letnich.

Zobacz także: Grupa Kuehne+Nagel po raz pierwszy znalazła się w rankingu Fortune Global 500

Dane dotyczące redukcji emisji w transporcie

To nie pierwsza firma logistyczna, która stosuje panele słoneczne na naczepach ciężarówek. Podobne rozwiązanie testowane jest m.in. przez firmy zajmujące się transportem chłodniczym (Więcej: Naczepa chłodnicza z panelami fotowoltaicznymi już niedługo rozpocznie testy na francuskich drogach!). Rozwiązanie to staje się coraz popularniejsze na Zachodzie.

Kuehne+Nagel opublikował dane dotyczące redukcji zanieczyszczeń. Naczepę testowano w ramach programu pilotażowego. Według zintegrowanego systemu panele słoneczne mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 1200 litrów rocznie na pojazd. Tym samym zużycie paliwa jest zredukowane nawet o 6%, co pozwala na obniżenie CO2 na samochód ciężarowy o ok. 3,8 tony rocznie.

Zobacz także: W USA zatwierdzono ustawę o redukcji inflacji. Jak wpłynie ona na łańcuchy dostaw?

René van den Akker, dyrektor krajowy Kuehne+Nagel Road Logistics Benelux, zwrócił uwagę na coraz większe zaangażowanie operatora w poszukiwanie metod zmierzających do dekarbonizacji transportu. Dodał także, że stosując innowacje techniczne, przedsiębiorstwo może przyczynić się do wspierania środowiska naturalnego.

Kuehne+Nagel wyśle Antonovem aż 111 ton towarów UNICEF na Ukrainę

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button