LotniczyTransport

Nowe linie lotnicze na Malediwach. Aż trzy w ciągu zaledwie 4 dni!

Dwie nowe linie lotnicze rozpoczęły działalność na Malediwach, a ponadto na Malediwy powróciła linia Oman Air

Nowe linie lotnicze rozpoczęły działalność na Malediwach. Należą do nich saudyjski flynas – najnowszy przewoźnik obsługujący Malediwy z Bliskiego Wschodu – oraz malezyjski Batik Air. Ponadto na Malediwy powróciła linia Oman Air.

Trzy nowe linie lotnicze na Malediwach

Nowe linie lotnicze rozpoczęły działalność na Malediwach. Pierwszą linią jest flynas, której samolot przybył do Malé z Rijadu, pokonując trasę o długości 3 676 km. Przewoźnik obsługuje trzy loty w tygodniu przy użyciu 174 miejscowego samolotu Airbus A320neos. Według informacji podanych przez lotnisko, pierwszy lot przywiózł 96 pasażerów, co stanowi słaby współczynnik zapełnienia na poziomie 55%. Jednak w miarę rozwoju trasy i sezonu sytuacja powinna się poprawić. Jak informuje portal Simple Flying, przewidywane godziny lotów, z uwzględnieniem czasu lokalnego, wyglądają następująco:

  • Rijad do Malé: XY393, 00:05-08:00
  • Malé do Rijadu: XY394, 09:10-13:10

Saudyjski przewoźnik dołączy do Saudia, który rozpoczął działalność na tej trasie w 2016 roku i obecnie obsługuje dwa loty w tygodniu przy użyciu samolotów Boeing 787-9. Nigdy wcześniej tej trasy nie obsługiwała więcej niż jedna linia lotnicza. Dane dotyczące rezerwacji pokazują, że w 2019 roku pomiędzy Rijadem a Malé podróżowało około 33 000 pasażerów w obie strony, a liczba ta wzrosła do około 45 000 w ubiegłym roku.

Czytaj też: Nowy saudyjski przewoźnik kupuje ponad 150 Boeingów!

Połączenia z Malezji

Na Malediwach działalność rozpoczęła również linia lotnicza Batik Air Malaysia, oferująca bezpośrednie loty między Kuala Lumpur a Malé, oddalonymi o 3 135 km. Po raz pierwszy przewoźnik obsługiwał loty na Malediwy z Kolombo w połowie maja. Batik Air obsługuje sześć lotów tygodniowo, używając samolotów Boeing 737 MAX 8 o 162 miejscach:

  • Kuala Lumpur do Malé: OD293, 10:15-11:40 (pon., śr., pt.); OD295, 20:55-22:20 (czw., sob., niedz.)
  • Malé do Kuala Lumpur: OD294, 12:45-20:30; OD296, 23:20-07:05+1

Jak informuje portal Simple Flying, bezpośrednie loty czynią je znacznie bardziej konkurencyjnymi wobec ośmiu do dziesięciu tygodniowych lotów linii AirAsia. Wcześniej na rynku działało kilka innych azjatyckich przewoźników, w tym Malaysia Airlines (2007, ponownie 2010-2015; głównie Boeingi 737-800), AirAsia X (2013-2014, ponownie w 2018; Airbusy A330) i Mega Maldives (2015-2017; Boeingi 757 i 767).

Czytaj też: FedEx wycofuje kolejne samoloty. Wszystko przez spadek popytu

Wielki powrót

Połączenie Muscat-Malé wznowił z kolei przewoźnik Oman Air. Linia wróciła na Malediwy zaledwie dwa miesiące po zakończeniu tego połączenia przez inną omańską linię lotniczą – SalamAir. Krajowy przewoźnik obsługiwał Malediwy między 2009 a kwietniem 2016 roku, a następnie ponownie od października 2018 do kwietnia 2020 roku. Teraz powraca.

Jak informuje portal Simple Flying, linia lotnicza oferuje cztery loty w tygodniu, korzystając z samolotów Boeing 737 MAX 8 o 162 miejscach na trasie o długości 2 700 km, pomiędzy Muscatem a Malé. Aby maksymalizować możliwości połączeń poprzez omańskie centrum przesiadkowe, zastosowano tzw. „podzielony rozkład lotów”. Fakt, że wszystkie loty odbywają się w piątki-niedziele, prawdopodobnie pomaga obsłużyć ruch turystyczny związany z wakacjami.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Boeingi 737 MAX 7 trafią do Europy! Linia z Luksemburga pierwszym klientem 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button