DrogowyTransport

DeepRoute zakończył testy pojazdów autonomicznych w Shenzhen. Pomogła zmiana prawa

DeepRoute to przedsiębiorstwo zajmujące się rozwijaniem technologii autonomicznych w transporcie. Firma chwali się, że opracowywane programy odznaczają się autonomicznością na poziomie czwartym. Swoje testy prowadzi na terenie Shenzhen, w planach jest ich rozszerzenie na kolejne miasta. 

DeepRoute prowadzi testy w Chinach 

DeepRoute.ai, przedsiębiorstwo zajmujące się opracowywaniem autonomicznych technologii dla transportu, ogłosiło wyniki dotyczące bezzałogowego testu swojego gotowego do produkcji rozwiązania do autonomicznej jazdy Driver 2.0 na poziomie czwartym. Pilotażowy program obejmował ulice Shenzhen, jednego z największych miast Chińskiej Republiki Ludowej.

Zobacz także: Wielka Brytania planuje wprowadzić przepisy dotyczące autonomicznych pojazdów do 2025 roku

Opublikowane nagranie przedstawia pojazd bez kierowcy wyposażony w rozwiązanie na drogach Centralnego Obszaru Biznesowego w Shenzhen. Demonstruje tym samym zaawansowaną przepustowość w złożonych i wymagających warunkach ruchu. Zarejestrowano pierwszy legalny test samochodu autonomicznego, za którego kierownicą nie ma kierowcy.

Zobacz także: KE przedstawiła unijny plan walki z kryzysem energetycznym. W życie mają wejść limity cen, jak i zużycia energii

Pilotażowy program zakończony sporym sukcesem

Autonomiczny pojazd poruszał się po mieście przez godzinę. W tym czasie sprawdzono wszystkie istotne systemy bezpieczeństwa, które warunkują bezawaryjną jazdę. Samochód, dzięki zaawansowanemu radarowi manewrował wokół innych samochodów, skuterów i pieszych. Na podstawie zarejestrowanego obrazu zmieniano trajektorię oraz prędkość, dostosowując parametry do dynamicznie zmieniającego się otoczenia.

Maxwell Zhou, dyrektor generalny DeepRoute.ai, powiedział:

Ostatnie przepisy zezwalające na roboty bez kierowcy w Shenzhen są pierwszym tego rodzaju, ważnym kamieniem milowym w rozwoju technologii autonomicznej jazdy do szerszego i szybszego przyjęcia.

Dodał także, że wraz z rozwojem programu komercyjnego wdrażania pojazdów autonomicznych podejmowana będzie współpraca z producentami samochodów w celu udoskonalenia rozwiązania L4, aby było one bezpieczniejsze i bardziej wydajne.

Na początku lipca w Shenzhen zmieniono prawo. Nowe przepisy umożliwiają przeprowadzanie testów pojazdów autonomicznych w wybranych obszarach i wskazanych porach. Swoje technologie testują już gracze tacy jak Pony.ai i WeRide. Na wieść o zmianie chińskiego prawa zareagował również Elon Musk. Powiedział on, że Tesla ma zamiar rozpocząć produkcję własnej autonomicznej taksówki w 2024 roku. Co więcej, koszt przejazdu taksówką ma być niższy od kosztu biletu autobusowego.

Baidu wprowadza autonomiczne taksówki do Wuhan i Chongqing. Nowe przepisy w chińskich miastach

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button