LotniczyTransport

USA: liczba skarg dotyczących podróży lotniczych wzrosła o prawie 270%

W tym roku skargi w amerykańskim lotnictwie są powszechne. Pasażerowie masowo donoszą o opóźnieniach, niższym standardzie usług czy złej komunikacji. 

Skargi w amerykańskim lotnictwie – rekordowa liczba niezadowolonych pasażerów

Według raportu Departamentu Transportu skargi na usługi związane z podróżami lotniczymi wzrosły o prawie 270% w porównaniu do poziomu sprzed pandemii. DOT poinformował, że od maja do czerwca liczba reklamacji serwisowych wzrosła o prawie 35%. Tylko w czerwcu tego roku złożono 5800 skarg dotyczących usług. W analogicznym okresie w 2019 roku było to 1500. Co więcej, w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wpłynęło 28 500 skarg, prawie 30% więcej niż rok wcześniej. 58% wszystkich skarg dotyczyło przewoźników amerykańskich. 29% zgłoszeń dotyczących naruszeń było związanych z odwołaniem lotów, opóźnieniami lub innymi odchyleniami od rozkładów przewoźników. Liczba zgłoszeń jest odzwierciedleniem kondycji całej branży w tym roku. Problemy po pandemii mają nie tylko europejskie lotniska, ale porty na całym świecie.

Zobacz także: Stany Zjednoczone zawieszają 26 lotów do Chin w odpowiedzi na działania Pekinu

Southwest Airlines z dobrą notą na tle konkurencji

Wydaje się, że w tym problematycznym okresie dla całej branży najlepiej radzi sobie przewoźnik Southwest Airlines. Tania linia z siedzibą w Dallas w Texasie obsadziła najwięcej pasażerów wśród amerykańskich linii lotniczych. Według raportu Departamentu Transportu mają również najwyższy wskaźnik dotyczący ogólnego zadowolenia klientów.

Przed sezonem amerykańskie linie lotnicze zatrudniły ok. 5000 pracowników, w tym pilotów, stewardes, personelu administracyjnego i obsługi technicznej. Wzrost zatrudnienia wyniósł 13,9% w porównaniu z kwietniem 2021 roku. Pomimo wiosennych rekrutacji, liczba personelu wciąż jest niższa niż przed pandemią, co generuje opóźnienia.

Zobacz także: Świat potrzebuje dodatkowych 10 bln USD, aby złagodzić zmiany klimatyczne

W USA sytuację starają się ratować politycy. W sierpniu sekretarz ds. transportu Pete Buttigieg wysłał listy do największych amerykańskich przewoźników, pisząc, że obecna sytuacja w branży jest „nie do zaakceptowania”. Według ekspertów branżowych sytuacja ma się poprawić w przyszłym sezonie, gdy uda się zatrudnić więcej personelu w stosunku do prognozowanego ruchu pasażerskiego.

Coraz większe problemy lotnisk. W tym sezonie ginie ogromna liczba walizek!

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button