Info z rynku
Gorące newsy

Ruszył przetarg na roboty budowlane pod CPK. Na początek 1,7 mld zł

Właśnie został ogłoszony przetarg na roboty budowlane pod budowę CPK. To kolejny duże postępowanie, które ma przyczynić się do powstania jednego z największych hubów transportowych w tej części Europy. Dzisiejsze postępowanie nie dotyczy budowy portu, lecz przygotowania pod nią terenu. Niemniej jednak kwota robi wrażenie – 1,7 mld złotych.

Przetarg na roboty budowlane pod budowę CPK ma wyłonić maksymalnie ośmiu wykonawców

Z informacji opublikowanych przez Spółkę Centralny Port Komunikacyjny wynika, że przetarg ma wyłonić maksymalnie ośmiu wykonawców, którym spółka będzie zlecać poszczególne zadania w ramach uproszczonego trybu postępowania wykonawczego.

W zakres zamówienia wchodzą prace przygotowawcze pod budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. Do obowiązków wykonawców będzie należeć m.in. niwelacja gruntu, zagospodarowanie terenu budowy, realizacja obiektów tymczasowych, rozbiórki, przyłącza do sieci infrastruktury technicznej na potrzeby inwestycji i inne prace niewymagające sporządzenia projektu architektoniczno-budowlanego.

Rozpoczęcie budowy CPK planowane na 2023 rok

Ten przetarg, a docelowo umowa ramowa na prace budowlane, to kolejny krok, który przybliża nas do wbicia pierwszej łopaty w 2023 roku. Liczymy na zainteresowanie największych firm budowlanych z doświadczeniem przy znaczących projektach infrastrukturalnych. Działamy zgodnie z harmonogramem. W tym roku czekają nas kolejne przełomowe działania, w tym m.in. złożenie wniosku o decyzję środowiskową czy wybór projektanta generalnego – mówi prezes spółki CPK Mikołaj Wild.

Oprócz powyżej wymienionych prac, wykonawcy będą musieli także dokonać zgłoszeń rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych, przeprowadzić prace geodezyjne oraz opracować dokumentacje powykonawcze.

Zobacz także: CPK, czyli o co chodzi z Centralnym Portem Komunikacyjnym?

Zakładamy, że prace przygotowawcze rozpoczniemy jak najszybciej. Zakresy i terminy kolejnych prac będą dostosowywane do procesów pozyskiwania decyzji administracyjnych i nabywania przez CPK kolejnych nieruchomości. Zakończenie prac przygotowawczych zbiegnie się z rozpoczęciem robót zasadniczych. Umożliwi to skrócenie czasu realizacji i utrzymanie odpowiedniego tempa procesu inwestycyjnego – mówi Krzysztof Owczarczyk, dyrektor Biura Realizacji Programu Lotniskowego CPK.

Lokalizacja Portu Solidarność została ogłoszona w grudniu 2021 roku. Wówczas władze Spółki poinformowały, że obszar lotniska obejmie gminy: Baranów, Teresin i Wiskitki. Według zapowiedzi, lokalizacja Portu Solidarność będzie ograniczona od północy miejscowościami Szymanów i Kaski, od zachodu będzie przebiegać między miejscowościami Maurycew w Teresinie i Aleksandrów w Wiskitkach, na południu natomiast przez Janówek i Stary Drzewicz. Wschodnią granicę wyznaczy ul. Południowa w Starej Pułapinie.

Przetarg na roboty budowlane pod budowę CPK nie jest pierwszy i największy. W październiku 2021 r. ogłoszono postępowanie na 7 mld zł

Całkowita wartość przetargu na przygotowawcze roboty budowlane to 1,7 mld złotych. Przetarg na roboty budowlane pod budowę CPK nie jest jednak pierwszym i największym przetargiem ogłoszony w ramach realizacji Portu Solidarność. W październiku spółka ogłosiła postępowanie ramowe na dokumentację projektową dla inwestycji kolejowych CPK.  Szacowana wartość prac projektowych to 7 mld zł netto, co czyni tę umowę największą umową ramową na prace projektowe w Europie.

W zakres kolejowych prac projektowych wejdą m.in. elementy tzw. igreka: Warszawa – CPK – Łódź – Wrocław (wraz z łącznikiem w kierunku Poznania), tzw.  CMK Północ (wydłużenie Centralnej Magistrali Kolejowej przez CPK w stronę Płocka, Włocławka i Trójmiasta) i nowa linia Katowice – Kraków. Znajdują się tam też odcinki przez rejony wykluczone dziś transportowo, np. Ostrołęka – Łomża – Giżycko; Katowice – Jastrzębie-Zdrój – Ostrawa; Łętownia – Rzeszów i Trawniki – Krasnystaw – Zamość.

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button