DrogowyTransport

Pierwszy brytyjski samochód ciężarowy z napędem wodorowym 

HVS ma ambicje, aby stać się pierwszym w Wielkiej Brytanii producentem ciężarówek wodorowo-elektrycznych

W Wielkiej Brytanii zaprezentowano pierwszy samochód ciężarowy z napędem wodorowym i elektrycznym. Firma Hydrogen Vehicle Systems (HVS) twierdzi, że ciężarówka może zostać zatankowana w ciągu 20 minut i ma zasięg 600 km.

Nowy samochód ciężarowy z napędem wodorowym i elektrycznym

Firma HVS z siedzibą w Glasgow zaprezentowała nową, „rewolucyjną” ciężarówkę o masie 40 ton, która zdaniem producenta ma zrewolucjonizować branżę transportową. Firma twierdzi, że nowy samochód ciężarowy z napędem wodorowym może pokonać odległość do 600 km na jednym ładowaniu, w zależności od warunków drogowych i stylu jazdy. Jak informuje portal Just Auto, HVS ma ambicje, aby stać się pierwszym w Wielkiej Brytanii producentem ciężarówek wodorowo-elektrycznych.

HGV

Według prognoz sprzedażowych HVS, do 2030 roku nowa flota brytyjskich ciężarówek wodorowych zastępujących pojazdy spalinowe może ograniczyć emisje CO2 i szkodliwych substancji na poziomie wyższym, niż wynosi roczna emisja na lotnisku Heathrow.

Jesteśmy zachwyceni, że możemy zaprezentować naszą 40-tonową ciężarówkę na targach Commercial Vehicle Show. Prezentujemy naszą rewolucyjną konstrukcję komercyjnego pojazdu wodorowo-elektrycznego oraz zaawansowaną technologię układu napędowego. Nasze bezemisyjne ciężarówki są kluczowym elementem dekarbonizacji sektora logistyki. Wodór to doskonałe paliwo dla branży transportowej, oferujące długie zasięgi jazdy i szybkie tankowanie, dzięki łatwej integracji stacji z istniejącymi kluczowymi sieciami transportowymi – mówi Jawad Khursheed, dyrektor generalny HVS.

Pierwszy w Wielkiej Brytanii samochód ciężarowy z napędem wodorowym 
HVS

Czytaj też: Daimler Truck wprowadza na rynek USA ciężarówki RIZON

Innowacyjne ciężarówki z większym zasięgiem

Ciężarówki HGV firmy HVS będą budowane na całkowicie nowej ramie, zaprojektowanej wewnętrznie wokół układu napędowego na wodór, składającego się z cylindrów pod ciśnieniem, ogniw paliwowych, systemu magazynowania energii i zelektryfikowanej osi tylnej. Jak informuje portal Just Auto, ogniwa paliwowe umożliwiają większy zasięg, większą pojemność i szybsze tankowanie niż byłoby to możliwe wyłącznie z wykorzystaniem technologii elektrycznych baterii.

Typowy czas tankowania pojazdów zasilanych wodorem wynosi około 20 minut. To właśnie w segmencie dalekobieżnych ciężarówek wodór oferuje najwięcej korzyści. Strategiczny inwestor HVS, firma EG Group, umożliwia dostęp do rynku poprzez połączenia z operatorami flot i rozwój infrastruktury poprzez swoją międzynarodową sieć stacji tankowania – informuje producent.

Czytaj też: IBM zawiesza rekrutację. 7800 pracowników zastąpi sztuczna inteligencja

Girteka wykorzysta systemy AI w swoim transporcie drogowym

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button