Spółka APM Terminals (APMT), należąca do A.P. Moller-Maersk (Maersk), zawarła umowę dotyczącą zbycia swoich 30,75% udziałów we wiodącym rosyjskim operatorze terminali kontenerowych Global Ports Investments (GPI) na rzecz wieloletniego partnera Delo Group.
Maersk pozbył się udziałów w rosyjskiej firmie
Należąca do Maersk spółka APMT zawarła wiążące porozumienie dotyczące zbycia całego pakietu 30,75% udziałów we wiodącym rosyjskim operatorze terminali kontenerowych Global Ports Investments (GPI). Umowa dotyczy zbycia udziałów na rzecz długoletniego partnera APMT w spółce joint venture, Delo Group, który również posiada 30,75% udziałów w GPI. Transakcja została podjęta na zasadach rynkowych i obejmuje możliwość ponownego przystąpienia przez APMT do partnerstwa z Delo w przyszłości.
Cieszymy się, że udało nam się zakończyć tę transakcję zgodnie z planem, z naszym długoletnim partnerem Delo, umożliwiając nam uporządkowane wyjście z GPI, zgodnie z naszą decyzją o zaprzestaniu działalności w Rosji – mówi Keith Svendsen, dyrektor generalny APM Terminals.
Wraz ze zbyciem udziałów w GPI, APMT nie będzie już zaangażowana w żadne podmioty działające w Rosji, ani nie będzie posiadać żadnych aktywów w tym kraju. Przeniesienie własności udziałów nastąpiło po wcześniejszym uzyskaniu zgód regulacyjnych.
Czytaj też: Polscy przedsiębiorcy chcą, aby sankcje nałożone na Rosję były kontynuowane
Maersk dotrzymał słowa
APM Terminals jest częścią A.P. Moller-Maersk i obsługuje jedną z najbardziej wszechstronnych sieci portowych na świecie. Przypomnijmy, że tuż po wybuchu wojny na Ukrainie, Maersk zdecydował wycofać się z Rosji. W marcu duński gigant powiadomił w poniedziałek rosyjskich klientów, że całkowicie kończy swoją działalność w tym kraju. Firma przestała przyjmować nowe rezerwacje na wszystkie połączenia do i z Rosji, w tym połączenia oceaniczne, transkontynentalne połączenia kolejowe i lotnicze.
Od początku wojny na Ukrainie naszym priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia naszych pracowników. Jest to priorytet, do którego nadal dążymy po podjęciu tej decyzji – przekazał Maersk w marcu.
The world's largest container carrier @Maersk is completely leaving #Russia. pic.twitter.com/CzASjL5dPx
— NEXTA (@nexta_tv) March 22, 2022
Duńska firma posiadała niemal 31% udziałów w rosyjskim operatorze portowym Global Ports Investments, który obsługuje sześć terminali w Rosji i dwa w Finlandii. Global Ports Investments jest największym operatorem terminali kontenerowych na rynku rosyjskim. Grupa jest właścicielem i operatorem 7 morskich terminali kontenerowych i wielofunkcyjnych w dwóch kluczowych morskich bramach kontenerowych. Głównym przedmiotem działalności Grupy jest obsługa kontenerów. Ponadto, Grupa obsługuje szereg innych rodzajów ładunków, w tym ładunki masowe, samochody i inne rodzaje ładunków.
Czytaj też: Duński gigant Maersk wycofuje się z Rosji! Całkowicie zamyka działalność!
Znajdziesz nas w Google NewsChińczycy rezygnują z przejęcia Maersk! USA pogroziło palcem
2 Komentarze