E-commerceInfo z rynku

DHL podnosi ceny dla klientów biznesowych i nakłada nowe opłaty

Deutsche Post DHL zapowiada podwyżkę cen dla klientów biznesowych w związku z niestabilnymi cenami energii oraz zwiększonymi kosztami transportu i personelu. DHL podnosi ceny, a nowe stawki zaczną obowiązywać od początku przyszłego roku.  

DHL podnosi ceny dla klientów biznesowych

Deutsche Post DHL (DPDHL) tłumaczy decyzję o podwyżkach rosnącymi cenami paliwa oraz zwiększonymi kosztami związanymi z zatrudnianiem pracowników. Wprowadzona zostanie także dodatkowa dopłata za energię wliczana do ceny bazowej różnych produktów. Stawka będzie obliczana każdego miesiąca, uwzględniając zmiany cen oleju napędowego, gazu i energii elektrycznej. Te trzy składniki są ważone na podstawie miksu energetycznego przeciętnej przesyłki.

DHL Paket planuje w przyszłym roku wprowadzić również zmienną stawkę, która będzie obowiązywać w okresach szczególnie dużej liczby przesyłek. Mowa o tzw. dopłacie szczytowej wynoszącej 0,19 EUR za przesyłkę.

Zobacz także: DHL Supply Chain buduje centrum dystrybucyjne w Gorzowie Wielkopolskim

DHL zwiększa inwestycje we własną infrastrukturę

Jak tłumaczą przedstawiciele DHL, przedsiębiorstwo chce zabezpieczyć się przed wahaniami kosztów energii. Gigant logistyczny wskazuje również na konieczność zwiększenia nakładów inwestycyjnych na własną infrastrukturę (Więcej: DHL z ogromną inwestycją na lotnisku w Monachium. Obiekt za 104 mln euro).

Ole Nordhoff, szef marketingu w Post & Paket Deutschland z Grupy Deutsche Post DHL, przekonuje, że DHL poważnie traktuje swoich partnerów biznesowych, dlatego nie nałożono dodatkowych opłat w ciągu roku pomimo wzrostu kosztów. Nordhoff przekonuje, że w obecnych warunkach zwiększenie stawek jest nieuniknione.

Zobacz także: W USA zatwierdzono ustawę o redukcji inflacji. Jak wpłynie ona na łańcuchy dostaw?

W oficjalnym komunikacie zaznaczono, że podwyżki obowiązują wyłącznie klientów biznesowych i nie mają wpływu na krajową i międzynarodową działalność DHL Express. Tym samym ceny przesyłek kurierskich DHL dla klientów prywatnych pozostają bez zmian.

Niemieckie przedsiębiorstwo zajmujące się przewozem przesyłek i logistyką nie jest wyjątkiem. Ceny podnieśli już amerykańscy giganci, Amazon oraz Walmart (Więcej: Amazon podnosi ceny. Coraz wyższe koszty logistyczne oraz Walmart walczy ze wzrostem kosztów. Detalista wprowadza nowe opłaty i automatyzuje dostawy).

DHL Express stawia na ciężarówki zasilane ciekłym gazem ziemnym LNG

Polecane artykuły

Back to top button