METRANS wprowadza nowe połączenie z Ukrainą! Pociągi znów pojadą przez Polskę
Pociągi będą regularnie kursować między Dąbrową Górniczą a ukraińskim miastem Mościska
METRANS uruchomił nowe połączenie frachtowe z Ukrainą. Pociągi będą kursować między Polską a ukraińskim miastem Mościska. Według firmy, trasa połączy sieć z miastami takimi jak Kijów i Odessa.
METRANS uruchamia nowe połączenie z Ukrainą
Europejski operator kolejowy METRANS uruchomił nowe połączenie z Ukrainą już podczas weekendu wielkanocnego. Pociągi cargo będą regularnie kursować między Dąbrową Górniczą w Polsce a ukraińskim miastem Mościska.
Czytaj też: Ukraina wybuduje nową linię do UE! Nasi rolnicy będą zadowoleni, bo ominie Polskę
Według METRANS, trasa jest „jedną z pierwszych”, które połączą europejską sieć z miastami takimi jak Kijów i Odessa. W tych miastach terminale prowadzi HHLL, spółka-matka METRANS.
Projekt jest ważny dla towarów docierających do i z Ukrainy. Razem z Ukraińską Firmą Intermodalną, która jest częścią grupy HHLA, jesteśmy zadowoleni, że możemy zaoferować naszym klientom niezawodne usługi – informuje METRANS w oświadczeniu.
Integracja europejska pełną parą
Nowa trasa do Mościski nie jest pierwszym połączeniem z Ukrainą, które obsługuje METRANS. Wcześniej firma uruchomiła trasę, w ramach której pociągi przekraczają granicę ze Słowacją i przewożą towary w obie strony.
Nowo uruchomioną trasę można rozpatrywać w kontekście szerszego wysiłku mającego na celu uwzględnienie Ukrainy w europejskiej sieci kolejowej. W tym celu UE i Europejski Bank Inwestycyjny uruchomiły plan połączenia Ukrainy i Mołdawii z europejskim standardowym rozstawem torów oraz siecią TEN-T.
Exciting news!🚆Construction has started for the new #CEF funded Uzhhorod–Chop railway line in Ukraine. This marks a significant stride toward the integration of EU-UA railways, fortifying our economic bonds & bringing Ukraine even closer to the EU. #StandWithUkraine https://t.co/HxtbXs7RvN
— EU Transport (@Transport_EU) April 15, 2024
Ukraina także nie pozostaje bierna. Kraj rozpoczął budowę torów o europejskim rozstawie między Lwowem a Polską. Według szefa Ukraińskich Kolei, przewoźnik może później połączyć Lwów zarówno z korytarzem śródziemnomorskim TEN-T, jak i korytarzem Ren-Dunaj za pomocą dodatkowej linii o europejskim rozstawie torów.
Czytaj też: Uchodźcy wolą Zachód. Ukraińcy wyjeżdżają głownie do Niemiec
Ponadto Ukraina i Polska planują wydłużyć szerokotorową linię kolejową dalej w głąb Polski, aby usprawnić przychodzący ruch kolejowy z Ukrainy. Z kolei sama Ukraina buduje terminal intermodalny na granicy z Rumunią, aby ułatwić eksport produktów rolnych.
Europa się zbroi? Komisarz UE: Europejska sieć transportu musi być dostosowana do potrzeb wojska