PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyTransport
Gorące newsy

Rekordowe zamówienie na wodorowe autobusy Solaris

Producent dostarczy łącznie 52 autobusy wodorowe, w tym 47 pojazdów o długości 12 metrów i pięć modeli przegubowych

Niemiecki przewoźnik Rebus Regionalbus Rostock z siedzibą w Güstrow złożył rekordowe zamówienie na 52 autobusy wodorowe Solaris Urbino, w tym pięć modeli przegubowych. Jest to jak dotąd największe zamówienie Solarisa na pojazdy zasilane ogniwami wodorowymi. Umowa ma zostać zrealizowana do końca 2024 roku. 

Rekordowe zamówienie na wodorowe autobusy Solaris

Firma Solaris Bus & Coach otrzymała rekordowe zamówienie autobusy wodorowe Solaris Urbino. Klientem jest niemiecki przewoźnik Rebus Regionalbus z siedzibą w Güstrow, odpowiedzialny za obsługę transportu publicznego w regionie Rostock. Producent dostarczy łącznie 52 autobusy wodorowe, w tym 47 pojazdów o długości 12 metrów i pięć modeli przegubowych. Umowa ma zostać zrealizowana do końca 2024 roku.

Solaris posiada najszerszą gamę pojazdów zeroemisyjnych spośród wszystkich producentów w Europie. To, w połączeniu z naszym wieloletnim doświadczeniem, zapewnia świetne wsparcie dla naszych klientów w procesie przejścia na zeroemisyjny transport publiczny. Wierzymy, że przyszłość tej transformacji leży w synergii różnych technologii. W tym konkretnym przypadku wodór okazał się najlepszym rozwiązaniem. Cieszymy się, że wodorowe autobusy Solaris wkrótce staną się symbolem zrównoważonej mobilności w regionie Rostock – mówi Javier Iriarte, CEO Solaris Bus & Coach.

Niemcy składają rekordowe zamówienie na wodorowe autobusy Solaris
Solaris

Czytaj też: Na ulice Gliwic wyjadą nowe hybrydowe autobusy Solaris

Innowacyjne autobusy wodorowe

W obu zamówionych modelach autobusów zastosowane zostaną jednostki wodorowych ogniw paliwowych – 70 kW w wersji 12-metrowej i 100 kW w modelu przegubowym. Komponenty systemu wodorowego będą wyposażone w akumulator trakcyjny Solaris High Power, którego zadaniem będzie wspieranie ogniw paliwowych w momentach szczytowego zapotrzebowania na moc. Jednostką napędową pojazdów będzie centralny silnik elektryczny o mocy (odpowiednio) 160 i 240 kW. Zamówione Urbino zostaną również wyposażone w pompę ciepła.

Wraz z nowymi autobusami, na dwóch dworcach w Güstrow i Bad Doberan zostaną wybudowane dwie stacje ładowania wodorowego. Celem przewoźnika jest obsługa lokalnego transportu publicznego opartego na technologii wodorowej.

Solaris jest jednym z liderów europejskich w rozwiązaniach e-mobilności. Oferta wodorowa producenta jest coraz ważniejszą częścią jego portfolio zeroemisyjnego, a zainteresowanie tą technologią wśród europejskich przewoźników rośnie z miesiąca na miesiąc. Do tej pory Solaris dostarczył już ponad 100 wodorowych jednostek Urbino operatorom transportowym z Włoch, Niemiec, Holandii, Szwecji i Polski. Kolejnych 100 jednostek wodorowych jest w procesie produkcji. Przegubowy model autobusu wodorowego Solaris, który również był zamówiony przez Regionalbus Rostock, jest najnowszym modelem w portfolio Solaris.

Czytaj też: ORLEN Synthos Green Energy poinformował, gdzie powstaną małe bloki jądrowe

Opoczno kupi swoje pierwsze elektryczne autobusy Solaris

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button