KolejowyTransport

Alstom podpisał umowy serwisowe na konserwację 60 lokomotyw

Alstom, francuski międzynarodowy producent taboru kolejowego, podpisał umowy z DB Cargo Belgia i DB Cargo Holandia na świadczenie pełnej obsługi technicznej 60 lokomotyw DE-6400, eksploatowanych w tych dwóch krajach. Umowy serwisowe przewidują, że francuska firma zajmie się prewencyjnym i naprawczym utrzymaniem lokomotyw przez początkowy okres trzech lat, z możliwością przedłużenia umowy o kolejne dwa. Flota lokomotyw DE-6400 jest niezbędna dla tych odcinków kolejowych w Belgii i Holandii, które nie posiadają linii napowietrznych, w tym stacji rozrządowych, terminali i połączeń kolejowych.

Alstom przedłuża umowy serwisowe z DB Cargo

Alstom podpisał umowy serwisowe z DB Cargo Belgia i DB Cargo Holandia na obsługę 60 lokomotyw. Na potrzeby tej usługi Alstom zintegruje wykorzystanie HealthHub. Uruchomiony przez firmę w 2014 roku HealthHub to narzędzie do konserwacji predykcyjnej zdolne do monitorowania stanu pociągów, infrastruktury i aktywów sygnalizacyjnych przy użyciu zaawansowanej analityki danych w celu przewidywania ich pozostałego okresu użytkowania.

To innowacyjne podejście do konserwacji monitoruje stan aktywów poprzez różne rozwiązania do przechwytywania danych, w przypadku bardziej krytycznych części lokomotyw. Jest to szczególnie przydatne w przypadku większych i rozproszonych flot – podkreślił Alstom.

Czytaj też: Alstom świętuje 30-lecie kolei dużych prędkości w Hiszpanii

Długoletnia współpraca

Relacje między Alstom i DB Cargo są długie i solidne. Firma stwierdziła, że nowe umowy serwisowe potwierdzają wieloletnią i pełną zaufania, 18-letnią współpracę między DB Cargo Holandia i Alstom.

Jesteśmy bardzo zadowoleni i zaszczyceni, że przyznano nam przedłużenie partnerstwa w zakresie utrzymania z DB Cargo Holandia i DB Cargo Belgia. Ten nowy kontrakt jest potwierdzeniem zaufania, jakim DB Cargo darzy nasze zdolności do zaspokojenia ich potrzeb poprzez świadczenie usług na wysokim poziomie w celu posiadania w pełni sprawnej floty lokomotyw – powiedział Frank Strik, dyrektor zarządzający Services Benelux.

Flota lokomotyw DE-6400 jest niezbędna dla tych odcinków kolejowych w Belgii i Holandii, które nie posiadają linii napowietrznych, w tym stacji rozrządowych, terminali i połączeń kolejowych.

Utrzymanie belgijskiej floty może być również wykonywane w zakładach Alstom w Brugii, aby utrzymać flotę geograficznie blisko operacji DB Cargo – stwierdziła firma.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Lokomotywy DB Cargo będą jeździć na biopaliwach

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button