Info z rynkuLotniczyTransport

Poważna wpadka kanadyjskiej linii WestJet. Klienci dostali tajne dane

Do poważnej usterki technicznej doszło w aplikacji mobilnej należącej do kanadyjskiej linii WestJet. W pewnym momencie użytkownicy otrzymali dostępy do danych wrażliwych innych pasażerów, w tym numery telefonów, adresy domowe, daty urodzin, adresy e-mail, a nawet numery kart kredytowych. Choć przewoźnik zaznaczył, że problem został rozwiązany, to wielu klientów domaga się wyjaśnień i zapowiada złożenie pozwów sądowych.

Wyciekły dane personalne pasażerów linii WestJet

Do wycieku danych doszło w środowe popołudnie (17 sierpnia). To właśnie na Twitterze zaczęły pojawiać się wiadomości o zaniepokojonych osób, mówiące o nagłym dostępie do prywatnych danych. Tuż po zalogowaniu każda osoba mogła sprawdzić profile innych użytkowników, w tym ich dane, takie jak data urodzenia, adresy domowe, adresy e-mail, numery telefonów oraz szczegóły dotyczące voucherów WestJet. Dodatkowo można było poznać szczegóły dotyczące trasy lotu, a nawet cztery ostatnie cyfry numeru karty kredytowej użytkownika.

Gdyby tego było mało, użytkownicy nie mogli w żaden sposób uchronić się przed wyciekiem. Nie pomogła zmiana haseł, czy ponowne zalogowania. WestJet dowiedział się o awarii o 15:53, a rozwiązał go o 16:27, czyli w mniej niż 40 minut. Niemniej jednak  przedstawiciele firmy przyznają, że nie wiedzą, jak wiele danych wyciekło.

Czytaj również: USA: W powietrzu zderzyły się dwa samoloty. Są ofiary śmiertelne

Przedstawiciele WestJet szybko wydali oświadczenie w tej sprawie, które miało uspokoić sytuację:

Szczerze przepraszamy naszych gości za to zakłócenie i nadal aktywnie badamy przyczynę tego problemu. Traktujemy prywatność naszych gości niezwykle poważnie i będziemy nadal dostarczać naszym gościom aktualizacje w miarę potrzeb.

Niemniej jednak sytuacja wcale nie została tak szybko rozwiązana, jak twierdzi firma. Jak informuje serwis Simple Flying, jeden z klientów linii — Paul Baines — zauważył, że problemy techniczne trwały znacznie dłużej, niż twierdzi przewoźnik. Według mężczyzny dzwonienie na infolinię nie przyniosło żadnych rezultatów, a sam kanadyjski przewoźnik nie poinformował klientów oficjalnie, które dane zostały naruszone.

Jak stwierdził Baines:

Jesteśmy teraz w pozycji tych danych, które wydostały się z bezpiecznego środowiska. Czy więc ufam, że ponownie skorzystam z usług tej firmy? Powiedziałbym, że moje zaufanie do firmy spadło.

Kolejną użytkowniczką, która zgłaszała problemy była Cassandra Keough, której dane wyświetlały się u wielu klientów przewoźnika.

Czytaj również: Hakerzy z Korei Północnej ukradli kryptowaluty za 400 milionów dolarów

Dodatkowym problemem dla linii jest fakt, że wielu użytkowników wciąż nie wie, czy ich dane osobowe również zostały ujawnione. Ostatecznie firma musiała poinformować, że każde zapytanie indywidualne będzie rozpatrywane osobno. Wszystko po to, aby zminimalizować ryzyko jak największej utraty danych klientów. Nie ma jednak wątpliwości, że sprawa taka jak ta może zakończyć się procesami sądowymi, a firmie grożą milionowe odszkodowania.

Najbezpieczniejsza linia lotnicza na świecie wybrana. Duże zaskoczenie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button