MorskiTransport

Spadły średnie ceny kontenerów i stawek leasingowych w Chinach

Według analizy opublikowanej przez Container xChange, średnie ceny kontenerów w Chinach spadły w sierpniu o ponad połowę w stosunku do ubiegłego roku, ponieważ Chiny podnoszą ostatnio wolumeny handlu kontenerowego. Analiza jest częścią miesięcznego raportu o logistyce kontenerowej publikowanego przez Container xChange zatytułowanego „Where Are All The Containers”.

Średnie ceny kontenerów w Chinach

Spadek średnich cen kontenerów i stawek leasingowych stwarza firmom spedycyjnym dobre możliwości do planowania ładunków, ponieważ łańcuch dostaw przygotowuje się do szczytu sezonu, który zwykle trwa od lipca do września. Jak wynika z analizy sporządzonej przez Container xChange, handel w Chinach ucierpiał w pierwszej połowie roku, ale wydaje się, że od lipca handel skonteneryzowany nabrał tempa.

Spedytorzy ponownie mają nadzieję na pełne przywrócenie eksportu, ponieważ branża przygotowuje się do szczytu sezonu. W związku z tym spedytorzy mają więcej powodów do radości, ponieważ średnie ceny kontenerów i stawki leasingu wykazują tendencję spadkową w czasie, gdy żegluga jest historycznie w szczytowym okresie w tym kraju. Średnie ceny kontenerów spadły w sierpniu o ponad połowę w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jest to niewątpliwie powód do radości dla spedytorów, którzy mają nadzieję na wysyłkę kontenerów z Chin – powiedział Christian Roeloffs, współzałożyciel i dyrektor generalny Container xChange.

Indeks dostępności kontenerów w Szanghaju (CAx) wyniósł 0,58 w 33. tygodniu w porównaniu z 0,52 w tym samym okresie 2021 roku, oraz 0,32 w 2020 i 2019 roku (przed pandemią). Ta wysoka wartość CAx może potencjalnie oznaczać, że w Chinach jest więcej kontenerów w porównaniu do ostatnich trzech lat z obniżonymi cenami, co ułatwia spedytorom planowanie podróży z Chin.

To szczyt sezonu wysyłkowego, a branża spodziewa się dużego napływu kontenerów z Chin, aby zrealizować zamówienia z centrów popytu. W tym roku nie byliśmy świadkami dwóch kluczowych trendów, które są normą w tym czasie w poprzednich latach – wzrostu stawek leasingowych i cen kontenerów w Chinach oraz spadku wartości CAx – dodał Roeloffs.

Czytaj też: Stawki za wysyłkę kontenerów wzrosły w ciągu roku o nawet 112%

Spadek stawek za odbiór kontenerów

Stawki leasingu w jedną stronę dla standardowych kontenerów mieściły się w przedziale 100-300 dolarów przed czerwcem 2021 r. Od lipca 2021 r. stawki wzrosły do 1 470 dolarów w lipcu 2021 r., a we wrześniu osiągnęły poziom 2 792 dolarów. Następnie stawki leasingowe zaczęły spadać. W tym roku w maju stawki leasingowe wynosiły 1 277 dolarów, w czerwcu spadły do 1 095 dolarów, a w lipcu do 906 dolarów.

Na odcinku z Chin do Niemiec stawki za jednokierunkowy odbiór kontenerów spadły z 3 394 dolarów w styczniu 2022 r., dalej do 2 428 dolarów w kwietniu, a teraz do 1 995 dolarów w lipcu. W największym stopniu, bo aż o 49 procent, spadają stawki leasingu w jedną stronę z Chin do Kanady. Zaraz za KanadąStany Zjednoczone ze spadkiem o 32,5% średnich stawek za odbiór. W przypadku krajów Europy, średnie opłaty w jedną stronę z Chin spadły o 16% dla Wielkiej Brytanii, 13% dla Niemiec, 18,4% dla Francji i 17,3% dla Belgii.

Średnie ceny transakcyjne w Chinach spadły o połowę rok do roku w sierpniu, z około 5 500 dolarów za standardowy kontener o wymiarach nadających się do przewozu ładunków we wrześniu 2021 roku, i dalej spadając, by osiągnąć 3 494 dolarów w maju 2022 roku. Obecna średnia cena handlowa spadła do 2 679 dolarów w sierpniu 2022 roku. W zeszłym roku w sierpniu ta średnia cena handlowa wynosiła 5 470 dolarów.

Czytaj też: ORLEN Lietuva przejmuje kontrolę nad jedynym kolejowym terminalem przeładunkowym

Terminale Yilport biją rekord przeładunków kontenerów

Polecane artykuły

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button