PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Hybrydowe Stadlery wciąż popularne. Kupiono kolejne 12 maszyn

Lokomotywy wielosystemowe umożliwiają działanie zarówno pod napięciem zmiennym, jak i stałym

Zakupione przez Alpha Trains hybrydowe lokomotywy Stadler umożliwiają jazdę zarówno po liniach zelektryfikowanych, jak i tych bez elektryfikacji. Firma zakupiła łącznie dwanaście maszyn.

Alpha Trains stawia na hybrydowe lokomotywy Stadler

O zawarciu kontraktu obie firmy poinformowały we wspólnym oświadczeniu prasowym. Zakupione maszyny powstaną w zakładzie w hiszpańskiej Walencji i zostaną dostarczone w latach 2025 – 2026. Niemiecki rząd znacząco wsparł to przedsięwzięcie, udzielając dofinansowania w wysokości 15 milionów euro z programu ministerstwa transportu.

Jak informuje portal Zdopravy, lokomotywy wielosystemowe umożliwiają działanie zarówno pod napięciem zmiennym, jak i stałym, a jednocześnie wyposażone są w silnik spalinowy. Dzięki temu zakupione przez Alpha Trains hybrydowe lokomotywy Stadler umożliwiają jazdę zarówno po liniach zelektryfikowanych, jak i tych bez elektryfikacji, a także na bocznicach kolejowych.

Zakup tych lokomotyw podkreśla naszą silną pozycję w branży oraz naszą determinację w spełnianiu specyficznych potrzeb naszych klientów. Nowe lokomotywy EURO9000 doskonale wpisują się w nasze cele wspierania zrównoważonych i niezawodnych rozwiązań transportowych – powiedział szef Alpha Trains, Fernando Pérez.

Stadler

Czytaj też: Kalifornia FLIRTuje z wodorem i zamawia nowe pociągi Stadler

Firma posiada już 121 lokomotyw od Stadlera oraz łącznie 162 jednostki elektryczne. Lokomotywy ważące 120 ton mogą osiągnąć moc do 9 MW i obecnie zostały zatwierdzone do użytku w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Holandii i Belgii.

Dekarbonizacja branży

Lokomotywy hybrydowe stanowią innowacyjne rozwiązanie, które znacząco przyczynia się do dekarbonizacji branży kolejowej. Pierwszą zaletą maszyn jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Silnik elektryczny może pracować na zasilanie z sieci elektrycznej podczas jazdy w obszarach zurbanizowanych, gdzie emisje spalin są szczególnie problematyczne. Jednakże, w przypadku podróży na odcinkach poza siecią trakcyjną, lokomotywa może korzystać z silnika spalinowego, co pozwala na zachowanie mobilności i elastyczności. W efekcie, emisje CO2 są znacznie mniejsze niż w tradycyjnych lokomotywach spalinowych.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Dzięki możliwości przełączania się pomiędzy źródłami zasilania, lokomotywy hybrydowe zużywają mniej paliwa, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji. To nie tylko korzystne dla środowiska, ale także dla przewoźników kolejowych, którzy mogą zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. Maszyny ograniczeniu emisji CO2, oszczędnościom paliwa i poprawie jakości życia w okolicznych społecznościach, stanowią one ważny krok w kierunku zrównoważonej i ekologicznej kolejowej infrastruktury.

Giga zamówienie na pociągi bateryjne Stadler! 120 jednostek dla ÖBB

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button