DrogowyPrzemysł 4.0Transport

Siemens i MAHLE łączą siły, aby opracować bezprzewodowe ładowarki elektryków

MAHLE i Siemens, dwóch niemieckich producentów podjęło współpracę celem opracowania indukcyjnej infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. W ramach partnerstwa realizowane będą dwa projekty, częściowo finansowane ze środków publicznych. Bezprzewodowa infrastruktura ładowania elektryków ma być głównym rynkiem przyszłości. 

Bezprzewodowa infrastruktura ładowania elektryków

Siemens i MAHLE będą współpracować przy rozwoju infrastruktury i inżynierii motoryzacyjnej do bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych. Celem partnerstwa biznesowego jest zapewnienie pełnej interoperacyjności pomiędzy pojazdami a infrastrukturą ładowania. MAHLE ma wnieść wieloletnie doświadczenie jako dostawca motoryzacyjny, a Siemens wiedzę dotyczącą systemów ładowania.

Zobacz także: Spółka CPK złożyła wniosek o decyzję lokalizacyjną dla tunelu KDP

Współpraca dwóch niemieckich przedsiębiorstw

Siemens, międzynarodowy konglomerat skupiający się na opracowywaniu elektroniki użytkowej oraz MAHLE, producent części samochodowych połączą siły, aby rozwijać infrastrukturę użytkową. W ostatnich latach MAHLE umocniło swoją pozycję w ramach działań rozwojowych w dziedzinie ładowania bezprzewodowego. Siemens eMobility oferuje natomiast pełną gamę sprzętu, oprogramowania i usług do ładowania AC i DC, zarówno do zastosowań komercyjnych, jak i zajezdniowych.

Jak twierdzi obu producentów, ładowanie indukcyjne jest głównym rynkiem przyszłości i kluczowym wymogiem autonomicznej mobilności jutra. Wydajność transferu bezprzewodowego indukcyjnego ładowania ma być zbliżona do systemów typu plug-in.

Harald Straky, wiceprezes ds. globalnego rozwoju mechatroniki i elektroniki w MAHLE, powiedział:

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że znaleźliśmy silnego partnera w firmie Siemens, aby dokonać znaczących postępów w ładowaniu indukcyjnym. Połączone doświadczenie obu firm zapewni nam wyraźną przewagę konkurencyjną.

Zobacz także: Globalne ocieplenie — bogaci emitują, biedni umierają

Producenci Siemens i MAHLE podpisali list intencyjny o współpracy w zakresie indukcyjnego ładowania elektryków. Wkrótce mają rozpocząć się pierwsze testy, które są współfinansowane ze środków publicznych. W ramach współpracy realizowane będą dwa projekty wspierane przez niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Działań na rzecz Klimatu. Mowa głównie o znormalizowanej metodzie indukcyjnego systemu ładowania pojazdów różnych producentów. Celem jest opracowanie systemu, który będzie w stanie obsługiwać urządzenia różnych marek, co ma zwiększyć wydajność całej infrastruktury. Jeden z projektów zakłada badanie znormalizowanej metody pomiaru kompatybilności elektromagnetycznej układów indukcyjnych.

To nie pierwsza taka współpraca na niemieckim rynku. Nad rozwojem infrastruktury ładowania elektryków współpracuje również kilku producentów pojazdów ciężarowych (Więcej: Mercedes-Benz Trucks elektryfikuje pojazdy: eActros LongHaul pojawi się na drogach jeszcze w tym roku).

Ministerstwo Infrastruktury wprowadza odstępstwa od czasu pracy kierowców

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button