MorskiTransport

Terminale Yilport biją rekord przeładunków kontenerów

W pierwszej połowie 2022 roku terminale kontenerowe tureckiej firmy przeładunkowej Yilport obsłużyły 3 412 604 TEU na całym świecie, przy wzroście o 36 proc. Wolumen drobnicy wyniósł 5 820 954 ton przy 6% wzroście. Dodatkowo globalny wolumen ro-ro wzrósł o 3% dzięki nowym połączeniom w terminalach Iberii. Wolumen płynów wzrósł o 10% w Turcji i Ameryce Łacińskiej.

Yilport bije rekord przeładunków kontenerów

Tureckie terminale Yilport Gebze i Gemlik obsłużyły w tym roku MEDKON Lines, CMA CGM i Maersk. Termilan Gebze odnotował 28% wzrost wolumenu ładunków drobnicowych, obsługując 2 720 211 ton, i 22% wzrost wolumenu ładunków płynnych, w porównaniu z pierwszym półroczem 2021 roku. Terminal Gemlik utrzymał swoją pozycję w wynikach operacyjnych ładunków drobnicowych z 1 076 067 ton, przy wzroście o 11% w pierwszym półroczu. Terminal Yarimca w Izmit Bay odnotował 16% wzrost przewozów drobnicowych, napędzany głównie przez operacje cementowe. Terminal płynów Solventas odnotował 8% wzrost przy przeładowaniu 1 793 000 metrów sześciennych ładunków płynnych.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy terminale Yilport w Norwegii i Szwecji utrzymały swoją pozycję i odnotowały odpowiednio 7% i 3% wzrost liczby kontenerów, co doprowadziło do 5% ogólnego wzrostu w Skandynawii. Terminal Gävle w Norwegii obsłużył 890 588 ton ładunków drobnicowych i masowych, z 3% wzrostem w porównaniu do pierwszego półrocza 2021 r. Terminal kombi Stockholm Nord osiągnął zaskakujący wzrost wolumenu, z 17% wzrostem w przeładunku naczep.

Czytaj też: W Gdańsku powstanie terminal zbożowy! W porcie trwają prace modernizacyjne

Yilport chce utrzymać trend

Terminale w Porto i Lizbonie w Portugalii oraz w Huelva i Ferrol w Hiszpanii zaczęły odnotowywać lepsze wyniki po projektach rozbudowy i inwestycjach. Terminale regionu iberyjskiego zdołały odnotować 5% wzrost liczby kontenerów i 25% wzrost wolumenu ro-ro. W regionie iberyjskim Yilport zakończył inwestycję o wartości 43 mln euro w Leixões, a kolejna inwestycja o wartości 130 mln euro zostanie zakończona do końca 2023 roku. Terminal Leixões w Portugalii odnotował wzrost o 4% przy przeładowaniu 360 978 TEU. Terminal Liscont rozpoczął niedawno działalność z 4 nowymi suwnicami STS i 3 nowymi automatycznymi suwnicami RTG. Nowy sprzęt przyniósł 13% wzrost wolumenu kontenerów i 32% wzrost drobnicy. Z kolei w hiszpańskiej Huelvie dostarczono w tym roku 4 nowe żurawie STS, które zwiększyły pojemność nabrzeża. Iberyjskie terminale Yilportu są silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

W terminalach Ameryki Łacińskiej, Yilport Puerto Bolivar odnotował 26% wzrost, przy 100 000 TEU napędzanych przejściem na konteneryzację. Terminal Paita w Peru obsłużył 138 000 TEU, a Puerto Quetzal w Gwatemali 98 000 TEU. W Puerto Bolivar obsłużono 684 948 ton drobnicy przy 6% wzroście wolumenu, dominując nad całkowitą drobnicą obsłużoną w regionie, która wyniosła 1 044 055 ton. Pod koniec tego roku firma dostarczy z Japonii do Ekwadoru 4 nowe 24-rzędowe dźwigi STS dla Puerto Bolivar. Latem 2023 r. zdolność przeładunkowa Puerto Bolivar zostanie potrojona.

Yilport Holding zamierza utrzymać trend wzrostowy w drugiej połowie 2022 r., aby osiągnąć kolejny rekordowy złoty rok. Firma prowadzi rozmowy z władzami portowymi w wielu krajach Ameryki Łacińskiej, Afryki, Europy i Turcji w sprawie ponad 10 projektów portowych, aby do 2025 roku znaleźć się w pierwszej dziesiątce globalnych operatorów terminali kontenerowych.

Czytaj też: ORLEN Lietuva przejmuje kontrolę nad jedynym kolejowym terminalem przeładunkowym

Planowana rozbudowa DCT Gdańsk. Terminal stanie się jednym z najnowocześniejszych w Europie

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button