PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyTransport

Na nową S7 Kraków – Myślenice jeszcze trochę poczekamy. Mają 6 lat na projekt…

Pierwszych wstępnych propozycji przebiegu trasy można spodziewać się najwcześniej w 2025 roku

GDDKiA zleci firmie IVIA przygotowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) dla planowanej drogi S7 Kraków – Myślenice. Firma ma aż 6 lat na sporządzenie dokumentu oraz uzyskanie decyzji dotyczącej aspektów środowiskowych. Całkowity koszt prac szacowany jest na nieco ponad 23 miliony złotych.

Nowa S7 Kraków – Myślenice powstanie…

Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) to dokument projektowy, w którym analizuje się potencjalne trasy dróg na konkretnym obszarze, uwzględniając techniczne aspekty, koszty oraz wpływ nowej trasy na środowisko. Proponowane warianty w STEŚ przedstawią różne możliwości przebiegu drogi w pasie o szerokości od 80 do 150 metrów, gdzie oprócz samej S7 Kraków – Myślenice powstanie również kompletna infrastruktura związana z jej użytkowaniem.

Zadaniem wykonawcy będzie szukanie optymalnej trasy dla drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a już istniejącą trasą S7 za Myślenicami. Początek drogi zaplanowano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie miał możliwość zaproponowania innego punktu startowego. Badane będą również warianty przesunięcia trasy bardziej na zachód lub na wschód, pod warunkiem, że taka zmiana będzie miała uzasadnienie i będzie racjonalna.

Czytaj też: Powstanie nowy węzeł w Myślenicach. Zniknie sygnalizacja na wjeździe

Otwarcie na inne lokalizacje startowe niż odcinek A4 Kraków Południe – Kraków Bieżanów umożliwi także rozważenie alternatywnych rozwiązań poza głównym obszarem. Wszystkie propozycje muszą uwzględniać połączenie trasy S7 z planowaną Beskidzką Drogą Integracyjną (S52).

… ale trochę poczekamy

Przygotowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego będzie długotrwałym procesem, którego zakończenie zaplanowano na rok 2030, kiedy to nastąpi uzyskanie decyzji dotyczącej aspektów środowiskowych. W trakcie tego okresu będą organizowane spotkania konsultacyjne z mieszkańcami, którzy będą mieli możliwość przedstawienia swoich pomysłów, sugestii, oraz obaw i uwag związanych z nową trasą drogową.

Liczymy na konstruktywne rozmowy z zainteresowanymi. Zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja trudna i budząca duże emocje. Jednakże wszyscy zgadzają się co do tego, że ta inwestycja jest potrzebna – co potwierdzają strony zabierające głos w rozmowach na temat przebiegu nowego odcinka S7. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi deklaracjami, żaden z wariantów nowego odcinka S7 przedstawionych w Studium korytarzowym nie jest wskazany jako rekomendowany – przekazała GDDKiA.

Czytaj też: Ceny mieszkań w Polsce wystrzeliły! W Krakowie w ciągu roku o 29%!

Po podpisaniu umowy, projektant rozpocznie pierwszy etap prac. Jego głównym zadaniem będzie dokładne zinwentaryzowanie całego obszaru, na którym potencjalnie miałaby zostać wybudowana nowa droga ekspresowa. Wykonawca będzie gromadził dostępne dane oraz przeprowadzi własne badania dotyczące warunków terenowych. Następnie przeprowadzona zostanie analiza i wstępne opracowanie zebranych materiałów. Pierwszych wstępnych propozycji przebiegu trasy S7 Kraków – Myślenice można spodziewać się najwcześniej w 2025 roku.

Małopolanie się ucieszą! Będzie nowy węzeł na Zakopiance!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button