Magazyny

LPP wprowadza na rynek nowego operatora logistycznego. LPP Logistics planuje inwestycje

Polski producent odzieży LPP wprowadza na rynek nowego operatora logistycznego. LPP Logistics zajmie się zarządzaniem obiektami należącymi do grupy. W planach są również strategiczne inwestycje.

LPP Logistics – nowa spółka w portfolio polskiego producenta odzieży

Od sierpnia działalność operacyjną rozpoczyna nowa spółka w portfolio Grupy LPP. Nowy operator logistyczny zajmie się zarządzaniem obiektami magazynowymi o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m.kw. W planach są kolejne inwestycje na rynku magazynowym.

Zobacz także: 7R City Flex Warsaw Airport I został kupiony przez Macquarie Asset Management

Powołanie nowej spółki tłumaczone jest utrzymującą się wysoką dynamiką sprzedaży przy mocno rozproszonym geograficznie biznesie polskiego producenta odzieży. Nowa spółka wzmocni moce operacyjne i pozwoli na dalszą ekspansję rynkową.

Jacek Kujawa, prezes LPP Logistics, wskazuje:

Ostatnie kilka lat to duży progres LPP w kontekście logistyki. Pełna kompleksowość świadczonych usług, począwszy od frachtu morskiego, przez kolejowy i drogowy, logistykę magazynową, a nawet własną agencję celną i regularną dystrybucję towarów na blisko 40 rynkach sprawiła, że dojrzeliśmy do decyzji, aby powołać odrębnego operatora logistycznego – spółkę LPP Logistics. Odpowiedzialna ona będzie za obsługę wolumenów sięgających na dziś nawet kilkudziesięciu tysięcy TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, rocznie w imporcie i dystrybucję około 400 mln sztuk towaru, w tym jedną czwartą w samych wysyłkach e-commerce. 

Nowy podmiot na rodzimym rynku logistycznym

Nowy podmiot będzie odpowiedzialny za zarządzanie siecią zaopatrzenia i dystrybucji. Jak wskazano w oficjalnym komunikacie, to odpowiedź polskiego producenta odzieży na rosnące znaczenie sprawnie działającej logistyki w całym łańcuchu dostaw.

Zobacz także: Rządowe wydatki na badania i rozwój w Polsce: 62 euro na osobę

LPP Logistics będzie zarządzać siecią obejmującą obecnie siedem lokalizacji w Polsce i za granicą o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m.kw. To m.in. centra dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim oraz pięć magazynów e-commerce w Polsce i poza jej granicami, do których już wkrótce dołączy kolejny, powstający właśnie Fulfillment Center w Jasionce pod Rzeszowem o powierzchni 69 tys. m.kw.

Nowy operator planuje również rozbudowywać zespół specjalistów branży logistycznej. W kolejnych latach sieć ma się dynamicznie rozwijać. Przewidziano m.in. uruchamianie co roku dwóch dodatkowych magazynów. Spółka bada możliwości zastosowania rozwiązań z zakresu robotyki magazynowej, w tym opartych na urządzeniach typu AMR (autonomous mobile robots – autonomiczne roboty mobilne), które w kolejnych latach będą miały strategiczne znaczenie dla rozwoju branży. Obecnie największym klientem LPP Logistics są spółki z grupy LPP, jednak w przyszłości planowane jest podjęcie współpracy z podmiotami zewnętrznymi.

Nowe Centrum Dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim obsługuje 1000 salonów sprzedaży jednocześnie

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button