LPP wprowadza na rynek nowego operatora logistycznego. LPP Logistics planuje inwestycje

Polski producent odzieży LPP wprowadza na rynek nowego operatora logistycznego. LPP Logistics zajmie się zarządzaniem obiektami należącymi do grupy. W planach są również strategiczne inwestycje.
LPP Logistics – nowa spółka w portfolio polskiego producenta odzieży
Od sierpnia działalność operacyjną rozpoczyna nowa spółka w portfolio Grupy LPP. Nowy operator logistyczny zajmie się zarządzaniem obiektami magazynowymi o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m.kw. W planach są kolejne inwestycje na rynku magazynowym.
Zobacz także: 7R City Flex Warsaw Airport I został kupiony przez Macquarie Asset Management
Powołanie nowej spółki tłumaczone jest utrzymującą się wysoką dynamiką sprzedaży przy mocno rozproszonym geograficznie biznesie polskiego producenta odzieży. Nowa spółka wzmocni moce operacyjne i pozwoli na dalszą ekspansję rynkową.
Jacek Kujawa, prezes LPP Logistics, wskazuje:
Ostatnie kilka lat to duży progres LPP w kontekście logistyki. Pełna kompleksowość świadczonych usług, począwszy od frachtu morskiego, przez kolejowy i drogowy, logistykę magazynową, a nawet własną agencję celną i regularną dystrybucję towarów na blisko 40 rynkach sprawiła, że dojrzeliśmy do decyzji, aby powołać odrębnego operatora logistycznego – spółkę LPP Logistics. Odpowiedzialna ona będzie za obsługę wolumenów sięgających na dziś nawet kilkudziesięciu tysięcy TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, rocznie w imporcie i dystrybucję około 400 mln sztuk towaru, w tym jedną czwartą w samych wysyłkach e-commerce.
Nowy podmiot na rodzimym rynku logistycznym
Nowy podmiot będzie odpowiedzialny za zarządzanie siecią zaopatrzenia i dystrybucji. Jak wskazano w oficjalnym komunikacie, to odpowiedź polskiego producenta odzieży na rosnące znaczenie sprawnie działającej logistyki w całym łańcuchu dostaw.
Zobacz także: Rządowe wydatki na badania i rozwój w Polsce: 62 euro na osobę
LPP Logistics będzie zarządzać siecią obejmującą obecnie siedem lokalizacji w Polsce i za granicą o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m.kw. To m.in. centra dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim oraz pięć magazynów e-commerce w Polsce i poza jej granicami, do których już wkrótce dołączy kolejny, powstający właśnie Fulfillment Center w Jasionce pod Rzeszowem o powierzchni 69 tys. m.kw.
Nowy operator planuje również rozbudowywać zespół specjalistów branży logistycznej. W kolejnych latach sieć ma się dynamicznie rozwijać. Przewidziano m.in. uruchamianie co roku dwóch dodatkowych magazynów. Spółka bada możliwości zastosowania rozwiązań z zakresu robotyki magazynowej, w tym opartych na urządzeniach typu AMR (autonomous mobile robots – autonomiczne roboty mobilne), które w kolejnych latach będą miały strategiczne znaczenie dla rozwoju branży. Obecnie największym klientem LPP Logistics są spółki z grupy LPP, jednak w przyszłości planowane jest podjęcie współpracy z podmiotami zewnętrznymi.
Znajdziesz nas w Google NewsNowe Centrum Dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim obsługuje 1000 salonów sprzedaży jednocześnie
Jeden komentarz