DrogowyTransport

Dachser będzie testował pierwsze ciężarówki wodorowe w niemieckich miastach

Dachser wprowadza ciężarówki wodorowe, które będą poddawane testom na terenie niemieckich miast. 

Dachser wprowadza ciężarówki wodorowe

Operator Dachser rozpoczyna testy zeroemisyjnych technologii napędowych w samochodach ciężarowych. W przyszłym roku firma planuje wprowadzić w Niemczech do użytku dwie ciężarówki napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV). Zdecydowano się na modele Hyundai Xcient (27 t) oraz Enginius Bluepower (19 t). Pierwsza z nich wyjedzie na drogi w Magdeburgu, druga zaś będzie realizować dostawy w centrum Hamburga.

Zobacz także: Dachser wdraża w europejskich miastach nową koncepcję logistyki miejskiej

Ekologiczne dostawy na terenie Niemiec

Ciężarówka Hyundai Xcient, która będzie wykorzystywana w Magdeburgu, ma zasięg do 400 kilometrów, co oznacza, że może pracować na dwie zmiany. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej 27 ton może pomieścić do 18 palet. W ciągu dnia będzie poruszał się na obszarze Magdeburga, w nocy będzie jeździć w trybie liniowym do oddziału Dachser w Berlinie-Schönefeld. Wcześniej zostanie wyposażony w zestaw naczep typu swap-body.

Zobacz także: Niemcy tworzą nowy plan klimatyczny po tym, jak poprzedni nie wypalił

Partnerem w realizacji projektu Dachser na terenie Magdeburga jest H2 Delivery Truck Pool GmbH & Co. KG. Spółka, która należy do H2 Green Power & Logistics GmbH w minionym roku zaprezentowała podczas roadshow w jedenastu niemieckich miastach logistykę pojazdów użytkowych napędzanych wodorem z ciężarówką Hyundai Xcient FCEV.

Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) i członek zarządu Dachser, mówi o projekcie:

W ramach badań przeprowadzonych wspólnie z Uniwersytetem Nauk Stosowanych w Kempten ustaliliśmy już, że w europejskiej sieci drobnicowej Dachser istnieje znaczny potencjał dla ciężarówek napędzanych wodorem. Nie możemy się doczekać wprowadzenia pierwszych tego typu pojazdów, ponieważ pozwolą nam zebrać cenne doświadczenie praktyczne.

Od połowy przyszłego roku Dachser będzie wykorzystywał ciężarówkę Bluepower 1938 FCEV firmy Enginius z Bremy, która jest spółką zależną Faun Group do dostaw w Hamburgu. Eksploatacja pojazdu wpisuje się w proekologiczną koncepcję DACHSER Emission-Free Delivery, której szczegóły opisywaliśmy w minionym tygodniu (Więcej: Dachser wdraża w europejskich miastach nową koncepcję logistyki miejskiej). Jak podaje operator logistyczny, model Bluepower 1938 ma zasięg 250 km, a jego dopuszczalna masa całkowita wynosi 19 ton. Pojazd może przewieźć do 18 palet dzięki nadwoziu skrzyniowemu. Tankowanie ma odbywać się na stacji tankowania wodoru w hamburskim HafenCity.

W sierpniu za benzynę zapłacimy zdecydowanie mniej niż na początku czerwca

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button