MorskiTransport

Zephyr pobił rekord pojemności ładunkowej Kanału Panamskiego

Kontenerowiec Neopanamax Zephyr firmy CMA CGM stał się największym kontenerowcem pod względem pojemności ładunkowej, jaki kiedykolwiek przepłynął przez Kanał Panamski, ustanawiając w ten sposób nowy rekord pojemności ładunkowej Kanału Panamskiego.

Nowy rekord pojemności ładunkowej Kanału Panamskiego

Kontenerowiec Neopanamax Zephyr ma łączną pojemność 16 285 TEU. Po zawinięciu do amerykańskich portów w Nowym Jorku i Savannah, Zephyr popłynął z powrotem na południe przez Kanał Panamski, z Atlantyku na Pacyfik, w drodze do Qingdao w Chinach. Później statek zakończył swoją podróż powrotną przez śluzy Neopanamax w Kanale Panamskim, które zostały otwarte sześć lat temu, aby pomieścić rosnącą światową flotę dużych kontenerowców. Kontenerowiec pobił tym samym rekord pojemności ładunkowej Kanału Panamskiego.

Chociaż początkowo oczekiwano, że śluzy Neopanamax będą obsługiwać statki o maksymalnej pojemności 12 600 TEU, zespół Kanału Panamskiego szybko przekroczył ten próg, częściowo dzięki doświadczeniu zdobytemu przy obsłudze śluz i ścisłej współpracy z klientami. Od czasu inauguracji 26 czerwca 2016 r., Expanded Canal zwiększył łączność i na nowo ukształtował handel, dzięki 180 szlakom morskim zbiegającym się teraz drogą wodną, ​​łącząc 1920 portów w 170 krajach. Obecnie to kontenerowce są wiodącymi użytkownikami trzeciego zestawu śluz, odpowiadając za 45% wszystkich tranzytów.

Nie ma lepszego sposobu na uczczenie rocznicy powstania Kanału Rozszerzonego niż tranzyt Zephyr w tym miesiącu, który jest przykładem ciągłego potencjału wzrostu, jaki Kanał oferuje naszym klientom – powiedział administrator Kanału Panamskiego Ricaurte Vásquez Morales.

Czytaj też: Kanał Panamski staje się coraz popularniejszy, głównie dzięki USA

Największy megaprojekt w historii

Wdrożenie działań mających na celu oszczędzanie wody, w połączeniu ze zwiększonymi opadami deszczu w dziale wodnym Kanału, pozwoliło Kanałowi Panamskiemu zaoferować 15,24 metrów zanurzenia (50 stóp) od maja, co jest najwyższym dozwolonym poziomem dla statków przechodzących przez śluzy Neopanamax. Najniższy poziom zanurzenia osiągnięty w minionym sezonie suchym wynosił 15,09 metra (49,5 stopy) w marcu 2022 roku.

W Kanale zawsze szukamy innowacyjnych sposobów współpracy z liniami żeglugowymi, aby lepiej służyć ich potrzebom. Ten kamień milowy pokazuje potencjał, jaki mogą uwolnić nasi klienci, po części dzięki elastyczności naszego zespołu i gotowości do podejmowania nowych wyzwań – powiedział zastępca administratora Kanału Panamskiego Ilya Espino de Marotta.

Podczas gdy Zephyr ustanowił nowy rekord pojemności ładunkowej Kanału Panamskiego, rekord największego statku pod względem wymiarów należy do kontenerowca Evergreen’s Triton, który mierzy 51,2 metra szerokości i 369 metrów długości. Rozbudowa Kanału Panamskiego pozostaje największym projektem w historii żeglugi wodnej, otwierając trzeci pas ruchu, podwajając pojemność ładunkową i umożliwiając przyjęcie Kanałowi ponad 96% światowych kontenerowców.

Czytaj też: Ameryka Południowa: Gospodarka Kolumbii rozwija się najszybciej od 115 lat!

Przychody z Kanału Sueskiego znów osiągnęły rekordowy poziom

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button