IntermodalnyMorskiTransport

Porty we wschodnich Chinach obsłużyły 28 mln ton ładunków

Jining, wschodniochińska prowincja Shandong, poczyniła znaczące postępy w wykorzystaniu unikalnych zalet Wielkiego Kanału Pekin-Hangzhou w celu zbudowania centrum żeglugowego rzek śródlądowych w północnych Chinach. Zgodnie z informacjami przekazanymi na konferencji prasowej, zorganizowanej przez Biuro Informacji Rządu Ludowego Miasta Jining, porty we wschodnich Chinach w Jining obsłużyły prawie 28,32 mln ton ładunków w pierwszej połowie 2022 roku.

Porty we wschodnich Chinach stale się rozwijają

Łączna przepustowość ładunków w portach w Jining wzrosła między styczniem a czerwcem tego roku o 30,2 procent rok do roku do prawie 28,32 mln ton. Porty we wschodnich Chinach obsłużyły 23 000 dwudziestostopowych jednostek kontenerów, co stanowi wzrost aż o 168,9 procent w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. 14. Kongres Komunistycznej Partii Chin w Jining zaproponował niezachwianą realizację strategii dokonywania przełomów w nowoczesnych usługach logistyki portowej i spedycyjnej oraz ustanowił nowoczesną centralę rozwoju logistyki portowej i spedycyjnej w Jining, mając na celu połączenie wysiłków w całym mieście, aby pobudzić rozwój branży.

Urzędnicy ujawnili na konferencji, że w celu przyspieszenia rozwoju nowoczesnego przemysłu portowego i logistycznego w Jining, miasto podzieliło port Jining na osiem obszarów portowych i określiło różne kanały odbioru i dystrybucji, zapewniając wytyczne i podstawy dla rozwoju i budowy portu Jining, a także wysiłki na rzecz skutecznej ochrony i racjonalnego wykorzystania zasobów linii brzegowej. Starając się promować unowocześnianie nowoczesnego przemysłu portowego i logistyki żeglugowej, Jining dokonał naukowego planowania i promował synergię oraz głęboką integrację między portami i dziedzinami przemysłowymi w głębi lądu.

Czytaj też: Chińczycy oddali do użytku największy kontenerowiec na świecie

Szerokie inwestycje Jining

Ponadto miasto dążyło do poprawy zdolności przeładunkowych swoich portów, koncentrując się na budowie trzech klastrów portowych o pojemności ponad 100 milionów ton. Podjęło również starania, aby przyspieszyć modernizację i transformację sekcji Jining Wielkiego Kanału Pekin-Hangzhou. Miasto rozszerzyło rynek usług logistycznych i handlu oraz zbudowało pięć głównych parków przemysłowych, aby kompleksowo ułatwić zintegrowany rozwój portów i przemysłu.

Jining utworzyło również inteligentną platformę handlową dla usług logistycznych. W pierwszej połowie tego roku za pośrednictwem platformy sprzedano 432 600 ton towarów, a łączna wartość transakcji sięgnęła 919 milionów juanów (628 milionów złotych). Ponieważ udział towarów przeznaczonych do handlu w całkowitym przychodzie Jining Port and Shipping Development Group, operatora portów w Jining, wzrósł do 96,96 procent, porty we wschodnich Chinach przekształcają się w porty o wysokiej wartości dodanej i odgrywają coraz ważniejsze role w takich branżach jak handel zagraniczny i finanse.

Nowoczesny port i centrala rozwoju logistyki żeglugi w Jining będzie dalej stymulować impet nowoczesnego portu i przemysłu logistycznego miasta oraz przyspieszy modernizację i kompleksową rewitalizację śródlądowego transportu rzecznego, w dążeniu do stworzenia nowoczesnego kompleksowego paradygmatu logistycznego – powiedział Zhang Meng, zastępca dyrektora biura centrali.

Czytaj też: Zamówienia internetowe Amazon opóźnione przez lockdown w Chinach

Projekt Emma Extension umożliwi śródlądowy transport wodny w Polsce

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button