DrogowyPrzemysł 4.0Transport

Polska firma otwiera ogromną fabrykę baterii GigafactoryX 

Impact planuje budowę fabryki baterii, która docelowo ma produkować baterie jonowe o pojemności około 5 GWh rocznie. Polska fabryka baterii będzie produkować m.in. systemy bateryjne dla transportu publicznego. 

Powstaje polska fabryka baterii – GigafactoryX 

Impact Clean Power Technology S.A. rozpoczyna budowę GigafactoryX. Fabryka zajmie się produkcją systemów bateryjnych dla transportu publicznego, sektora kolejowego i stacjonarnych magazynów energii zarówno dla zawodowej energetyki, jak i indywidualnych użytkowników. Inwestycja oznacza zwielokrotnienie mocy produkcyjnych spółki docelowo do 5 GWh rocznie.

System zasilania ma pracować w oparciu o ogniwa litowo-jonowe w technologiach: LTO, LFP i NMC. Nowy zakład produkcyjny ma zwiększyć moce produkcyjne do poziomu 5 GWh rocznie z obecnego poziomu 0,4GWh. Zakład ma zatrudniać 200 osób, a pierwszy etap inwestycji zostanie ukończony w 2024 roku, zwiększając moce produkcyjne o 1 GWh rocznie.

Impact jest jednym z największych polskich producentów systemów bateryjnych. Działalność producenta dzieli się na trzy filary. Pierwszy z nich to systemy bateryjne heavy duty dla transportu i przemysłu, drugi – stacjonarne magazyny energii dla rynku OZE, zawodowej energetyki i przemysłu, natomiast trzeci – rozwijane systemy wodorowych ogniw paliwowych.

Filip Jankun dyrektor ds. sprzedaży Impact Clean Power Technology S.A., powiedział:

Zgodnie z prognozą wiodących firm analizujących rynek szacujemy, że w ciągu najbliższych pięciu lat wzrost popytu na systemy bateryjne w Europie będzie utrzymywał się na dwucyfrowym poziomie. Tak znaczące podniesienie zdolności produkcyjnych pozwoli nam utrzymać pozycję wiodącego producenta rozwiązań e-mobility dla transportu publicznego i przemysłu.

Zobacz także: Daimler Truck rozpoczyna produkcję drugiej ciężarówki elektrycznej eEconic!

Bezemisyjne pojazdy komunikacji miejskiej

Linie produkcyjne mają być zautomatyzowane, co wpłynie na efektywność produkcji i ograniczenie emisji. Produkcja ma być zasilana z instalacji fotowoltaicznej i stabilizowana za pomocą magazynu energii. Według planów docelowo połowa produktów ma pochodzić z recyklingu.

Zobacz także: Amazon wchodzi na nowy rynek. Pojawiają się obawy o bezpieczeństwo danych

Baterie będą wykorzystywane głównie w pojazdach transportu publicznego oraz w sektorze stacjonarnych magazynów energii, aplikacjach marine i robotyce przemysłowej. Według oficjalnego oświadczenia w 2021 roku udział Impactu na europejskim rynku baterii do autobusów elektrycznych wynosił ok. 15%. Jak dotąd nieznane są dane dotyczące lokalizacji czy wartości inwestycji, które mają zostać ogłoszone jesienią tego roku.

Volvo inwestuje w słowacką fabrykę. Zakład będzie produkował wyłącznie elektryki

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button