E-commerce

Ogromny wzrost sprzedaży B2B Unilever. Gigant jest zadowolony

W pierwszej połowie 2022 roku handel e-commerce B2B Unilever wzrósł o 69% i pomaga firmie zwiększyć ogólną sprzedaż cyfrową. Unilever produkuje 400 artykułów spożywczych, napojów, środków czystości, kosmetyków i higieny osobistej, sprzedawanych w 190 krajach i używanych przez ponad 2,5 miliarda ludzi każdego dnia.

Handel e-commerce B2B Unilever rośnie

E-commerce B2B Unilever jest motorem rozwoju cyfrowego dla firmy, jednego z największych i najstarszych producentów marek konsumenckich oraz twórcy ponad 400 produktów, takich jak mydło Dove czy herbata Lipton. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 roku całkowita sprzedaż Unilever wzrosła o około 15% z 31,341 mld dolarów do 35,998 mld dolarów. Handel elektroniczny wzrósł w tym kwartale o 25% i stanowi obecnie 14% całkowitej sprzedaży firmy. Chociaż firma nie wyodrębniła konkretnych wskaźników, handel B2B był głównym kierunkiem wzrostu sprzedaży cyfrowej Unilever.

W pierwszej połowie 2021 roku e-commerce wzrósł o 25%, przy czym wzrost pochodzi od sprzedawców wielokanałowych i naszych platform B2B. Wzrost e-commerce złagodniał w Stanach Zjednoczonych, ponieważ konsumenci wracają do sklepów fizycznych i widzimy coraz większą liczbę konsumentów szukających informacji online, a następnie dokonujących zakupów offline. A to podkreśla rosnące znaczenie kanałów cyfrowych na drodze do zakupu – mówi prezes Unilever Alan Jope.

Czytaj też: Mali sprzedawcy mają duży apetyt na korzystanie z platformy B2B

Firma inwestuje w e-commerce B2B

W pierwszej połowie 2022 roku handel e-commerce B2B Unilever wzrósł o 69% i pomaga zwiększyć ogólną sprzedaż cyfrową firmy. Unilever prowadzi wiele platform B2B, takich jak Compre Ahora, rynek B2B w Hiszpanii.

Co warte podkreślenia, w ciągu zaledwie pięciu lat handel e-commerce firmy wzrósł z 2% obrotów Unilever do 14% w pierwszej połowie. Nieustannie inwestujemy w wiedzę fachową o kanałach i odpowiednią technologię oraz w innowacje specyficzne dla kanałów B2B – dodaje Alan Jope.

Unilever produkuje 400 artykułów spożywczych, napojów, środków czystości, kosmetyków i higieny osobistej, sprzedawanych w 190 krajach i używanych przez ponad 2,5 miliarda ludzi każdego dnia. Firma koncentruje się jednak na swoich trzynastu najbardziej dochodowych markach, o średnich rocznym przychodach ze sprzedaży, przekraczających 1 miliard dolarów. 25 najlepszych marek zapewnia firmie Unilever ponad 70% rocznych dochodów. Do największych marek Unilever należą lody Lifebuoy, Dove, Sunsilk, Knorr, Lux, Sunlight, Rexona/Degree, Axe/Lynx, Ben & Jerry’s, Omo/Persil, Heartbrand (Wall’s), Hellmann’s i Magnum.

Czytaj też: E-commerce: Problemy wizerunkowe mogą przesądzić o przyszłości Wish

Raport Santander wskazuje dynamiczny wzrost i rozwój e-commerce B2B

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button