ZF opracowuje technologię zaawansowanych systemów podwozia, która opiera się na specjalistycznej wiedzy dotyczącej układów hamulcowych, sterowniczych i aktywnego zawieszenia. Jednym z najnowszych osiągnięć jest rozwój technologii steer-by-wire, która stanowi uzupełnienie koncepcji by-wire.
Technologia steer-by-wire od ZF
Nowy układ zaprezentowany przez ZF steer-by-wire jest uzupełnieniem technologii by-wire. Tworzy nowy poziom swobody projektowej i inżynieryjnej.
Wraz z postępem w procesie elektryfikacji rośnie popyt na innowacyjne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo za kierownicą, takie jak autonomiczne manewry wymijające w sytuacjach awaryjnych lub parkowanie w bardzo ciasnych przestrzeniach. Jak zapewnia niemiecka firma, rozwiązania ZF te nie wymagają już połączeń mechanicznych ani płynów systemowych. Koncepcje będą wdrażane przez producentów od 2023 roku.
Zobacz także: Rhenus Home Delivery inwestuje w ekologiczną flotę. 150 pojazdów elektrycznych do 2023 roku
Inteligentne układy sterownicze od niemieckiego producenta
Prezes ZF, Wolf-Henning Scheider powiedział, że inteligentne układy oparte na technologii by-wire kończą erę połączeń mechanicznych i rozpoczynają nową erę w zakresie sterowania pojazdami. Oprogramowanie opracowane przez ZF ma odgrywać ważną rolę w nowoczesnej motoryzacji.
Wolf-Henning Scheider dodał:
ZF aktywnie kształtuje czystą i autonomiczną przyszłość mobilności, wprowadzając zaawansowane systemy zawieszenia, sterowania i hamowania typu by-wire, które staną się bardziej powszechne ze względu na wiele zalet, jakie oferują. A oprogramowanie i wysokowydajne platformy obliczeniowe firmy ZF, takie jak cubiX i Vehicle Motion Domain Controller, dopełniają ten obraz i razem tworzą nowy poziom wydajności systemu. Jest to doskonały przykład jak bardzo firma ZF zmieniła się w firmę technologiczną poprzez postrzeganie cyfryzacji i dekarbonizacji jako szans rozwoju.
Wśród pozostałych systemów by-wire, które nie wymagają bezpośredniego połączenia fizycznego, można wyróżnić: steer-by-wire, w tym układ sterujący tylnych kół, brake-by-wire, ze zintegrowanym systemem kontroli hamowania oraz elektronicznie sterowane zawieszenie.
Zobacz także: Inflacja w Polsce przestała rosnąć! W lipcu wyniosła 15,5% [WYKRES]
ZF stawia na architekturę elektroniczną. Układy oparte na technologii by-wire oferują większy zakres sterowania pojazdami, krótszą drogę hamowania, większą swobodę podczas manewrów, większą stabilność przy dużych prędkościach oraz większy zasięg i wydajność.
Dzięki by-wire zakres wspomagania kierownicy lub momentu hamującego może zostać dopasowany do oczekiwanych przez kierowców odczuć. Może również zapewnić krótszą drogę hamowania, co jest szczególnie istotne w ograniczeniu prawdopodobieństwa wystąpienia wypadku. System ma sprawić, że dana przeszkoda zostanie ominięta w sposób bardziej profesjonalny, niż mogliby to zrobić sami kierowcy, nawet z wieloletnim doświadczeniem.
Jednym z nowo opracowanych systemów jest IBC. Pozwala on na hamowanie rekuperacyjne i odzysk energii, a tym samym pomaga ładować akumulatory w pojazdach elektrycznych.
Znajdziesz nas w Google NewsWybrano wykonawcę odcinka S19! Kontrakt na ponad miliard złotych
Jeden komentarz