DrogowyTransport

ZF rozwija technologię zaawansowanego układu kierowniczego steer-by-wire  

ZF opracowuje technologię zaawansowanych systemów podwozia, która opiera się na specjalistycznej wiedzy dotyczącej układów hamulcowych, sterowniczych i aktywnego zawieszenia. Jednym z najnowszych osiągnięć jest rozwój technologii steer-by-wire, która stanowi uzupełnienie koncepcji by-wire.

Technologia steer-by-wire od ZF

Nowy układ zaprezentowany przez ZF steer-by-wire jest uzupełnieniem technologii by-wire. Tworzy nowy poziom swobody projektowej i inżynieryjnej.

Wraz z postępem w procesie elektryfikacji rośnie popyt na innowacyjne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo za kierownicą, takie jak autonomiczne manewry wymijające w sytuacjach awaryjnych lub parkowanie w bardzo ciasnych przestrzeniach. Jak zapewnia niemiecka firma, rozwiązania ZF te nie wymagają już połączeń mechanicznych ani płynów systemowych. Koncepcje będą wdrażane przez producentów od 2023 roku.

Zobacz także: Rhenus Home Delivery inwestuje w ekologiczną flotę. 150 pojazdów elektrycznych do 2023 roku

Inteligentne układy sterownicze od niemieckiego producenta

Prezes ZF, Wolf-Henning Scheider powiedział, że inteligentne układy oparte na technologii by-wire kończą erę połączeń mechanicznych i rozpoczynają nową erę w zakresie sterowania pojazdami. Oprogramowanie opracowane przez ZF ma odgrywać ważną rolę w nowoczesnej motoryzacji.

Wolf-Henning Scheider dodał:

ZF aktywnie kształtuje czystą i autonomiczną przyszłość mobilności, wprowadzając zaawansowane systemy zawieszenia, sterowania i hamowania typu by-wire, które staną się bardziej powszechne ze względu na wiele zalet, jakie oferują. A oprogramowanie i wysokowydajne platformy obliczeniowe firmy ZF, takie jak cubiX i Vehicle Motion Domain Controller, dopełniają ten obraz i razem tworzą nowy poziom wydajności systemu. Jest to doskonały przykład jak bardzo firma ZF zmieniła się w firmę technologiczną poprzez postrzeganie cyfryzacji i dekarbonizacji jako szans rozwoju.

Wśród pozostałych systemów by-wire, które nie wymagają bezpośredniego połączenia fizycznego, można wyróżnić: steer-by-wire, w tym układ sterujący tylnych kół, brake-by-wire, ze zintegrowanym systemem kontroli hamowania oraz elektronicznie sterowane zawieszenie.

Zobacz także: Inflacja w Polsce przestała rosnąć! W lipcu wyniosła 15,5% [WYKRES]

ZF stawia na architekturę elektroniczną. Układy oparte na technologii by-wire oferują większy zakres sterowania pojazdami, krótszą drogę hamowania, większą swobodę podczas manewrów, większą stabilność przy dużych prędkościach oraz większy zasięg i wydajność.

Dzięki by-wire zakres wspomagania kierownicy lub momentu hamującego może zostać dopasowany do oczekiwanych przez kierowców odczuć. Może również zapewnić krótszą drogę hamowania, co jest szczególnie istotne w ograniczeniu prawdopodobieństwa wystąpienia wypadku. System ma sprawić, że dana przeszkoda zostanie ominięta w sposób bardziej profesjonalny, niż mogliby to zrobić sami kierowcy, nawet z wieloletnim doświadczeniem.

Jednym z nowo opracowanych systemów jest IBC. Pozwala on na hamowanie rekuperacyjne i odzysk energii, a tym samym pomaga ładować akumulatory w pojazdach elektrycznych.

Wybrano wykonawcę odcinka S19! Kontrakt na ponad miliard złotych

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button